اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس آگاهی فراجا ضمن هشدار به شهروندان در خصوص مسافربرهای شخصی و غیر مجاز گفت: کارآگاهان طی یک عملیات منسجم باند سارقان به عنف تحت عنوان مسافربر شخصی را دستگیر که تاکنون 58 فقره از سرقت ها کشف شده است.
هشدار پلیس آگاهی به شهروندان در خصوص مسافربرهای شخصی و غیرمجازبه گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد شریفی در تشریح این خبر با اشاره به ضرورت هوشیاری شهروندان در هنگام برخورد با مسافربر‌های شخصی وغیرمجاز اظهار داشت: این خودرو‌ها بدون آنکه مشخصاتشان در سامانه‌های مربوطه ثبت شده باشد، اقدام به تردد و جابه‌جایی مسافر می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت برخی از مسافربر‌های غیرمجاز در سطح شهر، زمینه ساز جرایم مختلف می‌شود با اشاره به گزارشی در این خصوص افزود: در پي افزايش سرقت هاي به عنف تحت عنوان مسافربر توسط سرنشينان دو دستگاه خودرو پژو روا و پرايد در سطح شهر مقدس مشهد موضوع شناسايي و دستگيري سارقان، کشف و استرداد اموال مسروقه به صورت ويژه در دستور کار مأموران پليس آگاهي قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: کارآگاهان این استان با انجام اقدامات فنی طی یک عملیات یکی از سارقان را دستگیرکه وی پس از انتقال به پلیس آگاهی به همدستی 7 سارق و دو مالخردیگر معترف شد.

وی با بیان اینکه کليه متهمان در يک عمليات پلیسی به صورت همزمان دستگير شدند، عنوان کرد: پلیس در تحقيقات به عمل آمده و همچنین مواجهه حضوري متهمان با مالباختگان تاکنون 58 فقره از سرقت ها را کشف کرده است.

وی توصیه کرد: شهروندان به خصوص بانوان برای حفظ امنیت خود در هیچ شرایطی به تنهایی سوار بر خودرو‌های مسافربر غیرمجاز نشوند و چنانچه در شرایط اضطرار قصد استفاده از این وسایل را دارند بهتر است، مشخصات خودرو را به بستگان خود اطلاع داده و به محض مشاهده هرگونه رفتار مشکوک یا تغییر ناگهانی مسیر؛ مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

سرهنگ شریفی خاطرنشان کرد: مجرمانی که در پوشش مسافربر قصد سرقت از هموطنان را دارند بدانند، کارآگاهان پلیس آگاهی در برخورد با این گونه جرایم قاطعانه برخورد کرده و با بهره گیری از آخرین روش‌های کشف علمی جرم آن‌ها را شناسایی و در کمترین زمان ممکن دستگیر خواهند کرد.#
نام:
ایمیل:
* نظر: