اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
سفر رئیس قوه قضائیه به مشهد مقدس یک حاشیه مهم داشت و آن هم سفر سرزده قاضی‌القضات به مرکز استان خراسان شمالی بود، اما این سفر بدون اطلاع قبلی چه دلیلی داشت؟
علت سفر از پیش اعلام‌نشده رئیس قوه قضائیه به خراسان شمالی چه بود؟به گزارش عصرپرس، دو هفته پیش بود که اعلام شد حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به منظور شرکت در بیست‌وسومین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت سراسر کشور به مشهد مقدس سفر خواهد کرد. در میانه هفته پیش که قاضی‌القضات عازم مشهد مقدس بود، در حین پرواز در ضمن صحبت با استاندار و رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی متوجه شد که عمده مصوبات سفرهای پیشین مقامات قضایی و همچنین اجرایی به این استان که در زمره استان‌های کمتر برخوردار کشور است، عملیاتی و محقق نشده‌اند.

آن گونه که خبرنگار فارس کسب اطلاع کرده، استاندار و رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی به اطلاع محسنی اژه‌ای رسانده‌اند که به عمده مصوبات سفر دی ماه 99 رئیس پیشین قوه قضاییه جامه عمل پوشانده نشده است و همچنین مصوبات سفر تیرماه سال گذشته رئیس‌جمهور نیز بر زمین مانده است.  

این موضوع سبب شد تا ریاست دستگاه قضا پس از رسیدن به مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و رسیدگی تخصصی و فشرده به چند پرونده قضایی، شبانه و به صورت زمینی عازم بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شود.

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر  از پیش اعلام نشده به استان خراسان شمالی، از نخستین ساعات صبح چهارشنبه 27 اردیبهشت، برنامه‌ها و دیدارهای کاری و متراکمی را در دستور کار قرار داد و ضمن سرکشی از زندان مرکزی بجنورد و بخش‌های مختلف این ندامتگاه، از دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد هم بازدید کرد و به دانشگاه بجنورد و جمع دانشجویان استان خراسان شمالی هم رفت و پس از آن در مسجدی به صورت صمیمانه با اقشار مختلف مردم این استان که به گنجینه فرهنگ‌ها و رنگین کمان اقوام شهرت دارد، دیدار کرد.  

بنابر گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در تمامی بازدیدها و دیدارهای صمیمانه خود با مردم خراسان شمالی بر این گزاره تاکید می‌کرد که سفرش به بجنورد در زمره سفرهای رسمی و استانی نمی‌گنجد (و وقوع چنین سفری در آینده نزدیک، محفوظ است)؛ بلکه این سفر صرفاً برای بررسی موضوع عدم تحقق و عملیاتی نشدن کامل مصوبات سفرهای پیشین و رسیدگی به مشکلات مردم استان خراسان شمالی صورت انجام نشده است.

در همین راستا، رئیس قوه قضاییه در جریان بازدید میدانی خود از دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد و در جمع قضات و کارکنان قضایی استان خراسان شمالی با اشاره به سفر سال ۹۹ هیئت عالی قضایی به استان خراسان شمالی و عدم تحقق مصوبات این سفر از ناحیه استانداری و دستگاه قضا، گفت: یکی از عواملی که من را مصمم کرد به صورت غیررسمی به استان خراسان شمالی سفر کنم، همین موضوع بود و در همینجا تاکید می‌کنم که در اولین فرصت، در ابتدای هفته آتی، آن بخش از تعهدات دستگاه قضا که در جریان سفر سال ۹۹ به تصویب رسید را عملیاتی کنم.

وی همچنین در همان جلسه خطاب به استانداری خراسان شمالی گفت: به نمایندگی از دولت باید تعهدات ناظر بر سفر سال ۹۹ هیأت عالی قضایی و‌سفر تیرماه سال گذشته رئیس‌جمهور به خراسان شمالی که مرتبط با تجهیز مراکز قضایی است را پیگیری کنید و بدانید که این امر به نفع مردم خود استان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: