اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 30 April 2023
رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کشف 80 درصدی خودروهای مسروقه در طرح ویژه سرقت طی 2 ماه اخیر از راه‌اندازی گشت ویژه پلیس آگاهی در 10 کلانشهر کشور خبر داد.
راه‌اندازی گشت ویژه پلیس آگاهی در 10 کلانشهر کشوربه گزارش عصرپرس، سردار "محمد قنبری" در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن درود و سلام بر روح ملکوتی امام راحل و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای راه امنیت، در خصوص شهادت رئیس پلیس آگاهی شهرستان سراوان اظهار داشت: سرهنگ "علیرضا شهرکی" در حالی که صبح امروز فرزند خود را به مدرسه رسانده بود در حال بازگشت به همراه همسرش مورد ترور افراد ناشناس قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ در این خصوص موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار  دارد و هر چه سریع‌تر عاملان این جنایت دستگیر خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در ادامه مطالب فوق عنوان کرد: هم قسم شده ایم که آسایش خود را فدای آسایش مردم و جامعه کنیم و این شهادت ها ادای این سوگند است.

وی در ادامه با اشاره به مقابله جدی با سرقت خاطرنشان کرد: در این رابطه مرکز پایش و کنترل هوشمند مجرمان را در نظر گرفته ایم که ضمن اشراف بر مجرمان، صحنه جرم را از طریق مجرم شناسایی می کنیم.

*انهدام 186 سرقت مسلح در سال گذشته

سردار قنبری در ادامه به عملکرد پلیس آگاهی در سال 1401 پرداخت و تصریح کرد: در سال گذشته 402 پرونده زنجیره ای داشته ایم که 186 باند سرقت مسلح منهدم و همچنین 373 قبضه سلاح گرم کشف شده است.

وی در ادامه تشریح عملکرد پلیس آگاهی گفت: بیش از 41 درصد پرونده های جنایی کمتر از 48 ساعت کشف شده است که این موفقیت ها مرهون تلاش کارآگاهان در سراسر کشور است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: طی این بازه زمانی 94 درصد پرونده های جنایی در سطح کشور کشف شده است.

*کشف 80 درصدی خودروهای سرقتی در طرح ویژه سرقت

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اجرای طرح ویژه سرقت طی 2 ماه اخیر خاطرنشان کرد: تا امروز بیش از 80 درصد از خودروهایی که به سرقت رفته اند کشف و سارقان دستگیر شده اند و همچنین 90 هزار و 174 فقره سرقت نیز از سوی پلیس کشف شده است.

وی با بیان اینکه طی این بازه زمانی 45 هزار سارق و حدود 600 مالخر دستگیر شده اند، گفت: بیش از 58 درصد از مجموع سرقت های واقعه در کشور مربوط به سرقت های خرد که اغلب توسط معتادان ولگرد و متجاهر به وقوع می پیوندد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه از حدود 150 هزار قلم اموال مکشوفه 147 هزار قلم به مردم استرداد شده است، گفت: برخی  اموال برگردانده شده در طول مدت طرح از جمله حدود 17 کیلوگرم طلا، حدود 11هزار دستگاه خودرو و ... است.

*راه اندازی اداره رسیدگی به پرونده های راکد در تهران

وی به راه اندازی اداره رسیدگی به پرونده های راکد به صورت آزمایشی در تهران بزرگ اشاره کرد و افزود: در این اداره از ظرفیت کارآگاهان بازنشسته زبده و توانمند استفاده می شود که می تواند کمک قابل توجهی به کشف سرقت و دستگیری سارقان و همچنین انواع جرم کند.

سردار قنبری در بخش بعدی سخنان خود از راه اندازی گشت ویژه پلیس آگاهی در سر اسر کشور خبر داد و گفت: امسال در 10 کلانشهر کشور گشت پلیس آگاهی راه اندازی خواهد شد که مجهز به تجهیزات روز بوده که مجرب ترین کارآگاهان در آن انجام وظیفه خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری کنکور کارآگاهی در نیمه اول و یا ابتدای نیمه دوم امسال گفت: تاکنون 3 هزار زن و مرد در 3 رشته مبارزه با سرقت، مبارزه با جرایم جنایی و مبارزه با جعل و کلاهبرداری تحت عنوان کنکور کارآگاهی اعلام آمادگی کرده اند که از دیگر برنامه های پلیس آگاهی در زمینه پرورش کارآگاهان در سراسر کشور است.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاخص هایی برای قبولی این عزیزان در نظر گرفته ایم که پس از قبولی، مدارک آنها مورد تایید پلیس بین الملل خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما می خواهیم دغدغه مردم در خصوص سرقت کاهش پیدا کند، گفت: از مردم به دلیل همکاری با پلیس به ویژه از طریق ارتباط با 110 تشکر می کنیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته تا منجر به یک جامعه امن و ایمن شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: