اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 11 June 2017
زاهدی
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است به دنبال تاکید رهبر انقلاب بر مواضع خود در رابطه با سند ۲۰۳۰ این سند باید از صحنه اجرا دور شود.
ب۲۰۳۰ باید از صحنه اجرا دور شوده گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری عصرپرس ازخانه ملت، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص آخرین تصمیمات کمیسیون آموزش در رابطه با سند آموزشی بین‌المللی2030، گفت: بر این باور هستیم که رهبر انقلاب به واسطه اشراف به مسائل درون کشوری و بین‌المللی، رهنمودهای خود را به مردم ارائه می‌دهند لذا از آنجا که ایشان در فروردین ماه نسبت به این سند انتقاد داشته و در دیدار اخیر با دانشجویان بر مواضع خود مبنی بر اینکه به سند آموزشی وارداتی نیازی نداریم تاکید کردند، این سند باید از صحنه اجرا دور شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید فقط به دنبال اجرای سند تحول بنیادین باشد، افزود: کمیسیون آموزش نیز اجرای سند تحول را بیش از پیش پیگیری خواهد کرد لذا مسئولان باید رهنمودهای رهبری را ملاک عمل قرار دهند.
زاهدی مبانی و شاکله فکری 2030 را علت اصلی مخالفت با آن معرفی کرد و گفت: در کلیات سند 2030 به نحله فکری و نوع اندیشه‌ای که پشت آن نهفته اشاره‌ای نشده اما با ورود به محتوا به وضوح مشخص می‌شود که جریانی اومانیسمی بر این سند حاکم است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در حالی سند آموزشی 2030 مبتنی بر اندیشه اومانیسمی است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر نگاه توحیدی، اسلام ناب محمدی و آنچه جزو سفارشات اهل بیت بوده تاکید دارد و براساس چنین مبانی نیز تدوین شده لذا به یقین این سند چراغ راه معلمان و دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: