اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - 10 June 2017
معاون اول رييس جمهور
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه براي پاسخگويي به نياز اشتغال كشور بايد علاوه بر ثبات اقتصادي، ثبات سياسي نيز در كشور برقرار شود، گفت: كشور بايد وارد فضاي همدلي و تفاهم شود و همه بايد به دولت مستقر كمك كنند و كسي نبايد به دولت بعنوان رقيب نگاه كند چرا كه دولت رقيب هيچ بخشي از حكومت نيست.
دولت رقيب هيچ بخشي از حكومت نيستبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، اسحاق جهانگيري  معاون اول رييس جمهور در آيين افتتاح فاز اول تصفيه خانه ي فاضلاب پرديس گفت: هم اكنون از فضاي انتخاب دور شده ايم و بايد بپذيريم كه دوران انتخابات سپري شده و از فرداي انتخابات همگي وارد دوره ي جديدي شده ايم و ديگر نبايد فضاي انتخابات در كشور استمرار داشته باشد چرا كه كشور بايد در دوره ي چهار ساله ي آينده ده ها گام به سمت توسعه و پيشرفت بردارد.
معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه ايران از هر جهت بايد در مسير توسعه قرار گيرد، افزود: تاريخ، ملت، سابقه و نيازهاي مقطع فعلي كشور ايجاب مي كند كه در مسير توسعه قرار گيريم و لازم است كه در برخي بخش هاي توسعه اي تمركز بيشتري نسبت به ساير بخش ها معطوف شود البته اين بدان معنا نيست كه نسبت به ساير موضوعات بي تفاوت باشيم. 
وي تصريح کرد: برخي از اين چالش ها در دولت عنوان ابرچالش مطرح شده اند كه يكي از اين ابرچالش ها مسئله ي بيكاري است. 
جهانگيري گفت: در مقطع فعلي مسئله ي بيكاري جدي تر شده و امروز اكثر خانواده هاي ايراني با اين موضوع دست به گريبان هستند. 
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: اقتصاد كشور براي پاسخگويي به اين چالش بايد سالانه حداقل يك ميليون شغل ايجاد كند و اين در حالي است كه اقتصاد ايران در بهترين سالها حدود 700 هزار شغل ايجاد كرده است. 
وي با تاكيد بر اينكه بايد اقتصاد كشور بزرگ شود تا بتواند به نياز اشتغال جامعه پاسخ دهد، گفت: لازمه ي بزرگ شدن اقتصاد سرمايه گذاري، توليد و حضور بخش خصوصي و بسياري بايدها و الزامات ديگر است و نمي توان توليد، سرمايه گذاري و اشتغال زايي را خواست اما به الزامات آن بي توجه بود. 
معاون اول رييس جمهور با اشاره به توان كارشناسي كشور و ظرفيت هاي اقتصاد ايران، تصريح کرد: اگر شرايط مهيا باشد با اتكا به اقتصاد و ظرفيت هاي ايران قادر خواهيم بود سالانه يك ميليون شغل ايجاد كنيم.
معاون اول رييس جمهور اضافه کرد: براساس بررسي ها و محاسبات صورت گرفته براي ايجاد يك ميليون شغل در سال، نيازمند 800 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري هستيم كه بخشي از اين مبلغ بايد از منابع مالي خارجي تامين شود و لازم است شرايطي مهيا باشد تا سرمايه گذار خارجي براي سرمايه گذاري در ايران تمايل پيدا كند.
وي با تاكيد بر اينكه فضاي سياسي كشور بايد به سمت رفاقت، همدلي و كار حركت كند، گفت: فضاي فرهنگي نيز بايد براي سرمايه گذاري فراهم باشد و بايد به بخش خصوصي در جامعه به ديد احترام نگاه شود و نمي توان بخش خصوصي را ميدان دار اقتصاد دانست ولي همچنان با نگاه منفي به او نگريست.
وي افزود: اين مسائل زماني حل مي شود كه در تريبون هاي مختلف سرمايه گذاران محترم شمرده شوند و استانداران، فرمانداران و ائمه ي جمعه بايد همانگونه كه افتخار مي كنند با نيروهاي انقلابي و نيروهاي بسيج نشست دارند، بايد به برگزاري نشست با بخش خصوصي نيز افتخار كنند.
معاون اول رييس جمهور خاطرنشان کرد: وقتي به بخش خصوصي داخلي احترام بگذاريم بخش خصوصي خارجي نيز براي سرمايه گذاري در كشور تشويق مي شود چرا كه سرمايه گذاران خارجي نخست به اين نكته توجه مي كنند كه بخش خصوصي داخلي چگونه رفتار مي شود. آيا بخش خصوصي داخلي از احترام، امنيت و حمايت برخوردار است يا نه؟ 
وي ادامه داد: برقراري تعامل با دنيا از ديگر الزامات اشتغال زايي در كشور است اما بايد رابطه ي خوبي با دنيا داشته باشيم تا بتوانيم از بازار و منابع مالي خارجي بهره مند شويم.

دولت رقيب هيچ بخشي از حكومت نيست

جهانگيري در ادامه با تاكيد بر اينكه ابرچالش هاي كشور با تفاهم و همدلي قابل حل است، گفت: نبايد مسائل فرعي درست كنيم و مانع حل مسائل اصلي مردم كشور شويم. نبايد با بزرگ كردن مسائل فرعي از مسائل اصلي غافل شويم. خدا را خوش نمي آيد كه ملتي كه صبورانه و با متانت در همه جا حضور دارد و نقش خود را به درستي ايفا مي كند، به جاي حل مسائل آنها مسائل حاشيه اي را بزرگ كنيم و خودمان و مديريت كشور را به اين مسائل مشغول سازيم و عده اي نيز در اين ميان سوء استفاده كنند و از اين فرصت استفاده نمايند و دستاورد مهم مردم كشور يعني امنيت را با خطر روبرو كنند. 
معاون اول رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه يكي از دستاوردهاي دولت يازدهم مربوط به بخش صنعت آب و برق است، گفت: وزارت نيرو عملكرد بسيار خوبي در اين زمينه داشته است و دولت دوازدهم نيز بخش آب و فاضلاب را جزو اولويت هاي خود قرار خواهد داد.
وي تصريح كرد: در دولت دوازدهم هيچ مديري به دليل مسائل سليقه اي و حاشيه اي كنار نخواهد بود و دولت از تمام ظرفيت مديريتي كشور استفاده خواهد كرد.
جهانگيري همچنين با اشاره به دغدغه هاي مردم شهر پرديس گفت: مسائل و دغدغه هاي مردم ساكن پرديس به دولت منتقل شده و اميدوارم با برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين دغدغه ها هرچه زودتر برطرف شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: