اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - 10 June 2017
فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس با ظرفیت ۲۴ هزار متر مکعب با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید.
فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس افتتاح شدبه گزارش خبرگزاری عصرپرس، مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس دارای دو فاز است که فاز نخست آن به ظرفیت 24هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی125هزار نفری است گفت: تصفیه‌خانه‌ فاضلاب پردیس با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری ‌رسید.
محمد پرورش درباره تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس گفت:‌طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب پردیس از سال 1387 و در قالب طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی استانی‌ شده برای زیرپوشش قرار‌دادن جمعیتی معادل 160هزار نفر آغاز شد.
وی افزود:این تصفیه خانه شامل احداث فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس به ظرفیت 24هزار متر مکعب در شبانه‌روز، احداث خطوط انتقال و شبکه جمع‌اوری فاضلاب پردیس به طول 65.3 کیلومتر، نصب 8000 رشته انشعاب فاضلاب، احداث 5000 مترمکعب مخزن در پردیس، احداث 675 کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر تهران و نصب 60هزار رشته انشعاب فاضلاب در تهران است.
وی افزود:‌تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس دارای دو فاز است که فاز نخست آن به ظرفیت 24هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی125هزار نفری است و برای ساخت آن اعتباری معادل 8450 میلیارد ریال هزینه شده است.
پرورش در ادامه تصریح کرد: مجموع اعتبارات این دو طرح 9551 میلیارد ریال است. 
شایان ذکر است: اين تصفيه خانه علاوه بر حذف آلاينده هاي آلي، توانايي حذف بيولوژيك ازت و فسفر را بعنوان مهمترين عوامل آلاينده ي زيست محيطي دارا است.

نام:
ایمیل:
* نظر: