اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 28 February 2023
در لایحه بودجه سال 1402 تصویب شد؛
نمایندگان مجلس، شرکت‌های وزارت نیرو را مکلف به پرداخت سالیانه ۷ درصد از درآمدهای خود برای اقدامات مشترک با کشورهای همسایه جهت کاهش خسارات ناشی از خشکسالی کردند.
پیش‌بینی اعتبار همکاری با کشورهای همسایه برای کاهش خسارات خشکسالیبه گزارش عصرپرس از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، 9 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند الحاقی یک تبصره 15 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش هزینه‌ای بند الحاقی یک آمده است: وزارت نیرو مکلف است نسبت به سیاستگذاری و نظارت بر توسعه تبادلات انرژی با کشورهای همجوار و پیاده‌سازی تفاهم‌نامه‌های متبادله با همسایگان درخصوص آبهای مشترک، برنامه‌ریزی و کاهش خسارتهای ناشی از تداوم خشکسالی های متوالی، بکارگیری فناوری‌های نوین آب و برق و پیاده سازی حکمرانی آب و برق اقدام نماید. (بخش درآمدی این بند نیز می گوید): برای اجرای این تکالیف کلیه شرکت‌های زیرمجموعه مکلفند با اعلام وزیر نیرو سالیانه تا هفت درصد(7%) از درآمدهای وصولی خود(عملیاتی و غیرعملیاتی) را به حساب درآمد اختصاصی وزارت نیرو که به همین منظور نزد خزانه داری کل کشور ایجاد می شود واریز نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: