اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - 19 February 2023
رییس کمیته امداد:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد در ابتدا با ارائه تسهیلات و اکنون با ارائه راهبری های اشتغال به دنبال اشتغالزایی پایدار و پویای جامعه هدف است.
توجه ویژه کمیته امداد به مسیر اشتغال استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سید مرتضی بختیاری در نخستین همایش ملی راهبران اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)، با اشاره به اهمیت اشتغال آفرینی ثابت برای مددجویان این نهاد اظهار کرد: راهبری اشتغال ایده موفقی در این مسیر است، اما قطعا اشکالات و ایراداتی در روش های نوین اشتغال خرد و راهبری های شغلی وجود دارد که در چنین همایش هایی قابل حل است.

وی افزود: راهبری شغلی طرحی و ایده ای است که در حال پختگی و پاسخ مثبت است و طی همین چند سال اخیر اجرایی طرح، گام های بزرگی در جهت اشتغال برداشته است.

بختیاری گفت: ما برای رفع مشکل بیکاری نیازمند روش های نوین به کمک نخبگان هستیم و به طور حتم با یک روش نمی شود این مسئله را رفع کرد.

رییس کمیته امداد تاکید کرد: یکی از هدف گذاری های این نهاد در موضوع اشتغال این است که خروجی کار چند سال گذشته باید جواب داده و سنجیده شود.

به گفته وی ٥٠ درصد خانوارهای که تحت پوشش کمیته امداد هستند زنان سرپرست خانوار هستند که مدیریت خانواده را بر عهده دارند و این مسئله باعث شده اشتغال و توانمندی بانوان در اولویت کار ما قرار بگیرد.

بختیاری خاطرنشان کرد: استعدادها و نخبگان والایی در میان زنان سرپرست خانوار وجود دارد که استفاده از ایده و ظرفیت آنان می توان قدم های بزرگ در حوزه رفع چالش بیکاری و کرامت خانواده مددجویان برداشت.

توجه ویژه کمیته امداد به مسیر اشتغال است

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد در ابتدا با ارائه تسهیلات و اکنون با ارائه راهبری های اشتغال به دنبال اشتغالزایی پایدار و پویای جامعه هدف است.

مرتضی فیروزآبادی در این همایش افزود: کمیته امداد پیشتر ارائه تسهیلات به مددجویان و جامعه هدف را مدنظر داشت که این مساله در جهت حمایت از اشتغال آنان بود، اما طی چند سال اخیر مسیر جدیدی با حضور راهبران اشتغال در تمامی چرخه تولید و شغل ایجاد شده تا با راهنمایی ها یک شغل خرد به اشتغال پویا و بزرگ تبدیل شود.

وی اظهارداشت: در این راستا توانسته ایم تا دهم بهمن امسال ٣٣٠ هزار فرصت شغلی با هزینه ٢٠ همت ایجاد کنیم که از این میزان ١٦ همت از تبصره ١٦ است که ٢ و نیم برابر سال گذشته است.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه در این مسیر وزارت اقتصاد و وزارت تعاون و بانک ها حمایت خوبی داشتند، خاطرنشان کرد: اما معطل ماندن مددجویان و کارافرینان حوزه کمیته امداد در بانک ها یکی از بدترین موانع حوزه اشتغالزایی است که نیازمند کمک بانک مرکزی هستیم.

معاون کمیته امداد موضوع اصابت به هدف را از دیگر دغدغه های حوزه اشتغال مددجویان عنوان کرد و افزود: تا سال گذشته اصابت ٩٣ درصدی داشتیم و بر اساس تازه ترین بررسی وزارت اقتصاد اصابت به هدف ما در حوزه شغلی به ٩٤ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: بیشترین موضوع ما این است که در مساله اصابت به هدف تسهیلات اشتغال به مشاغل پایدار هدایت بشود که اینجا راهبران اشتغال نقش موثری ایفا می کنند.

معاون کمیته امداد ادامه داد: با پیش بینی مجموعه کمیته امداد تصور می کنیم سال اینده با کمک صندوق ضمانت برای ٣٠ هزار فرصت شغلی ضمانت فراهم کنیم که ١٠ برابر سال جاری خواهد بود.

فیروزآبادی افزود: اکنون مهم ترین اولویت ما این است که بازار محصولات مددجویان کمیته امداد را به بازارهای جهانی وصل کنیم.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: