اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 04 November 2015
معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: رتبه ایران از ۱۵۲ در سال ۲۰۱۴ به ۱۱۸ در سال ۲۰۱۶ از میان ۱۸۹ کشور دنیا رسیده است.
معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: رتبه ایران از ۱۵۲ در سال ۲۰۱۴ به ۱۱۸ در سال ۲۰۱۶ از میان ۱۸۹ کشور دنیا رسیده است.
رتبه ۱۱۸ ایران در کسب وکاربه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاپور محمدی امروز در نشست خبری در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه رتبه ایران از ۱۵۲ در سال ۲۰۱۴ به ۱۱۸ در سال ۲۰۱۶ از میان ۱۸۹ کشور دنیا رسیده است، اظهار داشت: سرمایه‌گذار خارجی به رتبه ما در قیاس با دو سال گذشته نگاه می‌کند و بانک جهانی در کارهای خود بر اساس پرسشنامه از طریق فعالان اقتصادی سهولت کسب و کار را ارزیابی می‌کند.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: ارتباط و مکاتبات با بانک جهانی برای اصلاح اشتباهات کلیدی وجود دارد اما در نهایت پرسش‌ شونده‌ها وضعیت را منعکس می‌کنند.

وی تصریح کرد: رتبه ۱۱۸ درمقایسه با رتبه ۱۵۲ نقش علامت دهنده مناسبی را خواهد داشت و تلاش ما بر این است که با جذب سرمایه گذاری خارجی بتوانیم بهتر عمل کنیم و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم برای بهبود رتبه تلاش های مثمر ثمری را انجام دهیم.

محمدی با بیان اینکه در دو سال متوالی بهبود فضای کسب و کار داریم که با تلاش دستگاه‌ها و پیگیری وزارت اقتصاد انجام شده است، گفت: بر اساس قانون بهبود فضای کسب و کار با همکاری دستگاه‌ها باید بهبود صورت گیرد، در این فضا باید فعالیت‌های اقتصادی سهل و راحت و با کمترین هزینه انجام شود.

محمدی در مورد عوامل مؤثر در ارتقای شاخص‌های کسب و کار، افزود: مهمترین کار مربوط به وزارت نیرو بوده که مجوز برق و انشعاب آب و فاضلاب از نظر زمان و هزینه کاهش اساسی دارد، همچنین آب در ساخت‌وساز مؤثر بوده و در کنار تلاش شهرداری تأثیر مثبت در این شاخص داشتند.

وی در خصوص مجوز برق نیز گفت: وزارت نیرو اقدامات خوبی انجام داده و توانسته تعداد روز انه مجوز برق را از بالای ۱۰۰ روز به ۴۴ روز کاهش دهد البته با توجه به اینکه بانک جهانی ۷۷ روز را برای ما اعلام کرده بود اعتراض خود را به بانک جهانی اعلام کردیم.

وی همچنین به یکی دیگر از برنامه های وزارت اقتصاد بعد از حذف مجوزهای غیر ضروری اشاره کرد و افزود: بعد از حذف مجوزهای غیر ضروری ، الکترونیکی کردن این مجوزها در دستور کار است که در سال آینده این کار را به عنوان یک الزام انجام خواهیم داد.

محمدی درخصوص سایر موارد اصلاحی نیز گفت: در سازمان امور مالیاتی و گمرک اقدامات مناسبی انجام شده و تجارت فرامرزی که تا به حال نادیده شده امیدواریم که تا سال آینده در بانک جهانی انعکاس دهیم.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد به تدوین لایحه اصلاح قوانین مخل کسب و کار اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های وزارت اقتصاد با همکاری دستگاه‌ها و بخش خصوصی برای شناسایی قوانین مخل کسب و کار است.
برچسب ها
رتبه کسب و کار
نام:
ایمیل:
* نظر: