اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - 31 January 2023
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از توافق برای خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس و تزریق آن به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد.
۲ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه خواهد شدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران به خبرنگاران، گفت: پیش پرداخت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس انجام شده است اما با این وجود ۱۰۰ دستگاه بیشتر تحویل نشده است.

وی با بیان اینکه سازنده‌ای اعلام کرد که ۴۰ دستگاه اتوبوس تا پایان امسال تحویل می دهد، افزود: این موضوع را با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در میان گذاشتم و مقرر شد سال آینده ۲ هزار دستگاه را به صورت مستقیم خریداری کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این تعداد اتوبوس علاوه بر سهم تعیین شده برای وزارت کشور است، اظهار داشت: این تصمیم شب گذشته گرفته شد و امروز در صحن اعلام می شود.

وی با اشاره به وضعیت تردد شهروندان در روزهای بارانی، گفت: در این شرایط، رانندگی سخت و خیابان های شهر قفل می شود از طرفی چون تمام اتوبوس ها خط ویژه ندارند، در ترافیک گیر کرده و دیر به ایستگاه ها می رسند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداران مناطق آمادگی دارند تا در صورت بارش برف و باران اقدامات لازم را انجام دهند.

چمران تاکید کرد: امروز در بودجه شهر تهران باید تصمیمی انقلابی برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک گرفته شود تا شاهد گشایش باشیم.

وی دباره وضعیت چراغ های راهنمایی و رانندگی نیز اظهار داشت: سازمان حمل و نقل نگهداری چراغ‌ها و پلیس، راهنمایی را برعهده دارد و در شرایط ترافیک در زمان چراغ ها دخالت می کند اما اگر این اقدام انجام نشود، بهتر است زیرا براساس برنامه، زمان چراغ ها کم و زیاد و به طور هوشمند این تغییر زمان اعمال می‌شود.

چمران درباره تردد خودروهای بدون مجوز طرح ترافیک در سطح شهر و در روزهای آلوده نیز اظهار داشت: شماره خودروها با دوربین ثبت و رانندگان این خودروها قطعا جریمه خواهند شد.

وی در آغاز جلسه امروز شورای شهر با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، خواستار رسیدگی به مشکلاتی مانند وضعیت ترافیکی به ویژه در شمال تهران و تجدید نظر سازمان نمایشگاهها در برگزاری نمایشگاه در محل دائمی واقع در خیابان سئول شد.

برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب

با یادآوری تجارب برگزاری موفق نمایشگاههای صنعت نفت و موتورسیکلت در شهر آفتاب، خواستار برگزاری نمایشگاه کتاب در این محل شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: