اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 06 June 2017
در مراسم گشایش چهاردهمین اجلاس رسانه های آسیا
رئیس رسانه ملی در چین گفت: مبارزه با بی عدالتی ها به عنوان ریشه اصلی بروز تروریسم ازجمله وظایف مبرم رسانه های امروز است.
تاکید بر نقش رسانه ها در مبارزه با بی عدالتی ها
سرویس فرهنگی عصرپرس:رئیس رسانه ملی در مراسم گشایش چهاردهمین اجلاس رسانه های آسیا در شهر« چینگ دائو» چین با بیان اینکه رسانه ها در دنیای امروز وظیفه سنگین ترویج صلح و دوستی ، اخلاق و معنویت و مبارزه با دین هراسی را بر عهده دارند گفت : مبارزه با بی عدالتی ها به عنوان ریشه اصلی بروز تروریسم از جمله وظایف مبرم رسانه های امروز است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از شهر چینگ دائو؛ آقای علی عسکری که به عنوان رئیس مجمع عمومی اجلاس  رسانه های آسیا درچهاردهمین اجلاس رسانه های آسیا در چین سخن می گفت افزود: در حال حاضر در نقاط مختلف دنیا با پدیده شوم جنگ ، نا امنی و به ویژه تروریسم مواجه هستیم واین پدیده حاکی از توسعه نیافتن کافی جوامع انسانی در جهت همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر است .

رئیس رسانه ملی به حملات تروریستی در لندن و کابل و کشته و مجروح شدن دهها انسان بیگناه اشاره و مراتب تاسف و همدردی خود را با آسیب دیدگان این حوادث ابراز کرد.

وی این نشست را  فرصتی مناسب برای گفتگو ، تبادل نظر و تعامل سازنده در خصوص مهمترین چالش ها و موضوعات رسانه ای عصر حاضر در منطقه آسیا – اقیانوسیه و جهان دانست.

 علی عسکری با اشاره به پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی در نقاط مختلف جهان گفت : رسانه ها نقش مهمی در جهت گیری این تحولات ایفا می کنند.

وی به انقلاب ارتباطات و اطلاعات و نزدیک شدن جوامع مختلف به یکدیگر و تعامل و ارتباط بیش از پیش آنها اشاره کرد و افزود : با توجه به این موضوعات ، ضرورت همزیستی مسالمت آمیز و همدلانه آحاد جامعه بشری ، مستقل از رنگ و نژاد و مذهب ، به یکی از پایه های اساسی توسعه در دنیای امروز تبدیل شده است .

 علی عسکری به نقش رسانه های زمینی ، ماهواره ای و شبکه های جهانی پهن باند و اثر گذاری این رسانه های بر روی زندگی بشر اشاره کرد و افزود : اینترنت به عنوان یک ابر رسانه و تالار گفتگو ، برای اقناع سازی جهانی به منظور پذیرش هنجارهای قدرت های بزرگ تبدیل شده است .

وی تاکید کرد: اما گاهی این پدیده با شکستن مرزهای میان کشورها، بد اخلاقی را در جوامع و سبک زندگی مردم شکل می دهد .

رئیس رسانه ملی کشورمان حداکثر سازی استفاده بهینه از رسانه های اینترنتی و حداقل سازی زیان های آن را از اهداف جوامع بشری دانست و  ابراز امیدواری کرد، موسسه توسعه رادیو تلویزیون های آسیا – اقیانوسیه ( AIBD ) از طریق سازمان ملل و سازمان های وابسته جهانی از جمله (UNDP  ) و یونسکو و حتی (ITU ) به این موضوع با اهمیت جهانی به نحو شایسته بپردازد و آن را در دستور کار خود قرار دهد.

وی گفت : گردهمائی مدیران ارشد رسانه ، کارشناسان و صاحبنظران در نشست رسانه های آسیا ، فرصت مغتنمی برای تبادل اندیشه در این موضوع است.
نام:
ایمیل:
* نظر: