اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۳۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 02 January 2023
رییس دستگاه قضا:
رییس قوه قضاییه ضمن تشریح راهکارهای جلوگیری از افزایش حجم ورودی پرونده ها به این نهاد از جمله توسعه ظرفیت های مردمی حل دعاوی گفت: نهایت تلاش خود را برای تعیین تکلیف کارکنان و نیروهای شوراهای حل اختلاف به کار خواهیم بست.
باید جلوی افزایش حجم ورودی پرونده‌ها به قوه‌قضاییه گرفته شودبه گزارش عصرپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز دوشنبه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی کرمان با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا اظهارداشت: باید جلو افزایش حجم ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه گرفته شود و چنانچه وضع ورودی‌ها به همین منوال باشد، توان نیروهای ما اعم از قضات و کارکنان به سبب کثرت کار زیاد و متراکم فرسوده می‌شود.

وی تاکید کرد: لذا ما در تلاش هستیم با اتخاذ تدابیری از جمله ارائه لوایح مربوطه، از حجم بالای ورودی پرونده‌ها به مراجع و محاکم قضایی بکاهیم.

قاضی‌القضات با اشاره به راه‌های تقلیل حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی گفت: اصلاح قوانین ناظر بر جلوگیری از جرم‌انگاری‌های بلاوجه و توسعه و بسط بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در راستای حل و فصل دعاوی از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به مسائل و مشکلاتی که از سوی نمایندگان قضات و کارکنان قضایی دادگستری کرمان در این جلسه مطرح شد، گفت : من این مسائل و مشکلات مطرح شده را قبول دارم و به همراه همکارانم در ستاد قوه قضاییه شبانه‌روز برای رفع این مسائل و مشکلات در تلاش هستیم.

وی بیان داشت: شما قضات و کارکنان قوه قضاییه می‌توانید با فکر و خلاقیت خود دستگاه قضایی را در راستای پیشبرد امور با همین امکانات موجود یاری رسانید و تحقیق و بررسی کنید که آیا همکاران شما با هر آنچه در توان‌شان است برای پیشبرد امور قضایی ، همت می‌گمارند یا خیر ؟

رییس عدلیه که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از یکشنبه شب وارد کرمان شده است، اظهارداشت: شهید حاج قاسم سلیمانی به سبب اخلاصی که داشت، دل‌های نیروهای مستعد را در نقاط مختلف منطقه و حتی جهان جذب کرد و این نیروهای مستعد را به نیروهای عملیاتی در عرصه‌های مختلف تبدیل کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: