اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 03 June 2017
مدیرکل امور کودکان بهزیستی کشور
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری کودکان و نوجوانان بی سرپرست در سال جاری از 300 هزار تومان به 400 هزار تومان در ماه افزایش یافت.
مستمری کودکان بی‌سرپرست به 400 هزار تومان رسید
به گزارش عصرپرس از سازمان بهزیستی کشور، محمد نفریه با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بهزیستی با 634 مرکز نگهداری به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد 34 مرکز مربوط به شیرخوارگاه‌ها است.

وی افزود: کودکانی که در مراکز بهزیستی زندگی می‌کنند تا 18 سالگی نگهداری می‌شوند و پس از آن دختران تا زمان ازدواج و ادامه تحصیل و پسران تا زمان خدمت سربازی و ادامه تحصیل مورد حمایت خواهند بود. 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در مراکز بهزیستی 10 هزار کودک و نوجوان زندگی می‌کنند و علاوه بر آن 15 هزار نفر از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا بدسرپرست در دامان خانواده‌هایی که سرپرستی آنها را تقبل کرده‌اند، زندگی می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: سیاست‌ این سازمان در مورد این کودکان و نوجوانان، واگذاری‌ آنان به دامان خانواده‌ها است تا این کودکان همانند دیگر همسالان خود با محبت خانواده رشد کنند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور همچنین در خصوص نظارت بر زندگی کودکان و نوجوانان واگذار شده یادآور شد: ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برای کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست رایگان خواهد بود.
وی تاکید کرد: زندگی کودکان و نوجوانانی که سرپرستی آنها واگذار می شود ، از سوی کلینیک‌های مددکاری در حوزه‌های تحصیل، سلامت ، روانشناسی و دیگر حوزه ها، نظارت صورت می‌گیرد و به صورت دقیق روند زندگی آنها را دنبال می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: