اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - 31 May 2017
براساس آخرین آمارها ، شمار تلفات انفجار امروز خودروی بمبگذاری شده در مرکز کابل به 100 کشته و 500 زخمی رسید.
600 کشته و زخمی در انفجار کابل
سرویس سیاسی عصرپرس به نقل از خبرنگار صدا و سیما در کابل؛ در پی وقوع انفجار امروز در کابل تاکنون 600 نفر کشته و زخمی شدند. براساس آخرین آمارها دست کم 100 نفر براثر این انفجار کشته و 500 نفر زخمی و به بیمارستانها منتقل شده اند. 

این حمله انتحاری نزدیک ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز چهارشنبه زمانی روی داد که یک دستگاه تانکر حامل موادمنفجره در منطقه «وزیر اکبرخان» منفجر شد.

ریاست جمهوری و ریاست اجرایی افغانستان ، دفتر نمایندگی سازمان ملل ، سفارت ایران و آلمان، یک شرکت مخابراتی و یک شبکه تلویزیونی نزدیک محل انفجار قرار دارد.

این انفجار به حدی قوی بود که بخش بزرگی را در منطقه دیپلمات نشین وزیر اکبر خان تخریب کرد و تا شعاع صدها متری، شیشه های ساختمان ها شکسته است.

600 کشته و زخمی در انفجار کابل




این دومین حمله انتحاری در ماه مبارک رمضان در افغانستان است ، نخستین حمله  انتحاری در این ماه در استان خوست روی داد که براثر آن 18 غیرنظامی کشته شدند.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در کابل اعلام کرد وقوع انفجار قوی نزدیک دفتر این خبرگزاری در کابل سبب شکستن شیشه های دفتر و شوک خبرنگار خبرگزاری شده است.

600 کشته و زخمی در انفجار کابل

درپی انفجار در نزدیکی سفارت آلمان یک منبع امنیتی آلمانی گفت: درباره زخمی یا کشته شدن کارمندان آلمانی سفارت آلمان در کابل بر اثر انفجار روز چهارشنبه اطلاعاتی در دست نیست.

600 کشته و زخمی در انفجار کابل

گروه تکفیری صهیونیستی داعش مسئولیت حمله انتحاری امروز در کابل را برعهده گرفت

رئیس جمهور و ریاست اجرایی دولت افغانستان با انتشار بیانیه ای جداگانه این حمله انتحاری را محکوم کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: