اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 02 November 2022
فرمانده مرزباني انتظامی کشور از کشف 44 قبضه سلاح جنگي و شکاری توسط مرزبانان غیور در مرزهای استان خوزستان و آذربایجان غربی خبر داد.
انهدام باندهای قاچاق سلاح و مهمات در مرزهای کشوربه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار "احمدعلی گودرزی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مرزبانان هنگ مرزي دشت آزادگان با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) طي يک اقدام اطلاعاتي با استفاده از تجهيزات اپتيکي و الکترونيکي تحركات منطقه و محل تردد قاچاقچيان را شناسايي و بلافاصله با اجراي يک عمليات برنامه ريزي شده و کمين هدفمند موجب غافلگيري آنان شدند.

وی افزود: قاچاقچيان قبل از ورود به کشور با رويت مرزبانان وارد يک درگيري مسلحانه سنگين با آنان شدند و سپس با توجه به برتري آتش سنگین و پرحجم مقتدرانه مرزبانان، قاچاقچيان با رها کردن بار خود به سمت نيزارها و نخلستان هاي کشور مقابل گريختند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور ادامه داد: پس از پايان درگيري ماموران با تامين مناسب در جست و جو و پايش منطقه، 30 قبضه سلاح جنگي از نوع کلت کمري به همراه 60 تيغه خشاب را کشف کردند.

سردار گودرزی همچنین از موفقیت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه در کشف سلاح و مهمات شکاری خبر داد و گفت: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه با اشراف و تسلط اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر قاچاق سلاح جنگی به داخل کشور مطلع شدند و بلافاصله با تشدید اقدامات کنترلی توانستند ضمن دستگیری 3 قاچاقچی و توقیف 2 دستگاه خودرو، 14 قبضه سلاح شکاری را کشف کنند.

این مقام ارشد فرماندهی مرزبانی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: اشرار، سوداگران مرگ، قاچاقچيان سلاح و مهمات و تمامي سودجوياني که براي کسب منفعت نامشروع قصد تجاوز به حريم امنيتي مرزهاي کشورمان را دارند بايستي بدانند که مرزنشينان و مرزداران با وحدت و اعتقاد قلبي به حفظ حريم امنيتي مرزهاي جمهوري اسلامي ايران مي‌پردازند و مقتدرانه با هرگونه تحرك و اقدامات غيرقانوني در مرز مقابله و برخورد خواهند كرد.#
نام:
ایمیل:
* نظر: