اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - 18 October 2022
دادستان کل کشور:
دادستان کل کشور گفت: اگرچه تسریع در رسیدگی به پرونده اغتشاش ها و عناصر اصلی و لیدرهای بازداشت شده مورد توجه است اما تاکید شده که همکاران از مرز عدالت و قانون خارج نشوند.
پرونده عناصر جنایات اخیر عادلانه بررسی می شودبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفیم که برخی از هموطنان به ویژه جوانان در حوادث اخیر فریب خوردند و به دام دشمن افتادند.

وی با بیان اینکه بسیاری از  فریب خوردگان حوادث اخیر که شاید قدرت تجزیه و تحلیل نداشته اند و  جنایتی مرتکب نشده اند با کمترین قرار قضایی آزاد می شوند، افزود: تعداد زیادی از  افراد که مرتکب جرم خاصی نشده اند و  تقصیر کمتری داشتند هم با تذکر، نصیحت و دریافت تعهد از خانواده ها آزاد شدند.

دادستان کل کشور ضمن تاکید بر این مطلب که با عناصر اصلی و لیدرها متناسب با جرایمی که مرتکب شده‌اند، برخورد قانونی صورت می گیرد، گفت: اگر این افراد مرتکب قتل شده باشند و تقاضای قصاص از سوی خانواده مقتولان مطرح شود، قصاص خواهند شد و اگر محاربه صدق کند، برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد و اگر عناوین دیگری از جرائم وجود داشته باشد، متناسب با جرائم آنها برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که مردم نباید فریب این حرکت‌ها و مسائلی که دشمن طراحی و برنامه ریزی می کند را بخورند، ادامه داد: توده مردم فریب نخورده اند و فریب  نخواهند خورد و همه باید مطمئن باشند پشت اینها آمریکا، رژیم صهیونیستی، منافقین و سایر دشمنان هستند.

دادستان کل کشور در جمع مردم در گلزار شهدای کرمان هم با تاکید بر این مطلب که مردم بسیاری از کشورها عاشق حاج قاسم هستند، گفت: بزرگترین خصلت او اخلاص نیت در پیشگاه خداوند برای انجام تکالیف بود و کرمانی های عزیز بایستی این افتخار را حفظ کرده و این پرچم افتخار را در اهتزاز نگه دارند.

منتظری افزود: بسیار شاکرم که در بدو ورود به استان مقاومت، توفیق زیارت شهدا به ویژه  شهید حاج قاسم سلیمانی را پیدا کردم، این شهید گرانقدر در حقیقت برای کشور افتخار آفرید و نماد مقاومت محسوب می شود و کسی است که بر اساس اطلاعاتی که داریم به گردن تک تک مردم ایران حق دارد.

وی تاکید کرد: امنیت موجود کشور مرهون جانفشانی های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدایی است که با هدایت، فرماندهی، سیاست و راهگشایی او توانستند چهار کشور مهم اسلامی از جمله ایران، عراق، لبنان و سوریه را از شر جنایتکاران و دست پروردگان رژیم صهیونیستی یعنی داعش خبیث نجات دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: