اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 10 October 2022
نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و پارک فناوری و نو آوری نفت و گاز با حضور جواد محمدی رئیس پژوهشگاه و محمد اسماعیل کفایتی رئیس پارک فناوری و نو آوری نفت و گاز و معاونین دو مرکز علمی در پژوهشگاه ژنتیک برگزار شد.
امضا تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه  و پارک فناوری و نو آوری نفت و گازبه گزارش عصرپرس از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، جواد محمدی، رئیس پژوهشگاه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بین دو مرکز علمی اظهار کرد: یکی از اهداف ما در تعامل با سایر مراکز علمی، هم‌افزایی در تخصص‌ها و توانمندی‌های علمی و حل مسائل درسطح ملی و مشکلات کشور و کمک به دیپلماسی علمی منطقه ای و جهانی کشور است. به همین دلیل این‌گونه مسائل را در اولویت فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی پژوهشگاه و همکارانمان قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد، همکاری‌های هدفمند علمی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، ستاد توسعه زیست فناوری، ستاد سلول‌های بنیادی، دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی، انستیتو پاستور در راستای مطالعه، تشخیص و درمان ناباروری، سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی داریم. 

محمدی افزود، در حوزه صنایع و صنعت نفت و گاز به ویژه در پژوهشکده صنعت و محیط زیست و معاونت فناوری این پژوهشگاه کارها و فعالیت های علمی و عملی فراوانی از جمله سولفور زدایی میکروبی از گاز طبیعی و پاکسازی و جداسازی نفت از خاک نباتی صورت گرفته است و با توجه به توانمندی بالای پژوهشی و تحقیقاتی و علمی هر دو مجموعه می توان شاهد هم افزایی و پروژه های مشترک فراوانی بود.

 رئیس پارک فناوری و نو آوری نفت و گاز نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اظهار داشت: سابقه همکاری بنده با پژوهشگاه ژنتیک به سالها قبل باز می گردد  پس می توان گفت شناخت خوبی از پژوهشگاه ژنتیک و قابلیت های و توانمندی های علمی آن وجود دارد.

کفایتی افزود برای همکاری این دو مرکز علمی موضوعات جذاب میان رشته ای فراوانی وجود دارد که نیاز به بستر سازی در این زمینه وجود دارد. همانطور که اشاره شد سولفورزدایی میکروبی از گاز، استخراج و پالایش گاز اوزون، جداسازی نفت از خاک و... همه مباحثی ای است که می توان با تشکیل تیم های پژوهشی و تحقیقاتی از پژوهشگران پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و پارک فناوری و نو آوری نفت و گاز به نتایج علمی و عملی قابل قبولی دست یافت. همکاری این دو مرکز علمی بیش از دو دهه قدمت دارد وعقد تفاهم نامه  نیز قطعا در انسجام و همکاری بیش از پیش این دو مجموعه در عرصه ملی و بین المللی  تاثیر گذار خواهد بود.

در ادامه این نشست، معاونین و مدیران گروه های  پژوهشگاه ژنتیک، هریک به موارد مشترک علمی قابل تحقیق و پژوهش بین دو مرکز پرداختند. در پایان جلسه نیز تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی با مفاد استفاده از ظرفیت های علمی طرفین، توسعه همکاری های مختلف علمی و پژوهشی، شناسایی طرح های فناوری برای تکمیل چرخه فناوری زیستی مورد نیاز پارک فناوری و نو آوری نفت و گاز،ترویج و گسترش اهداف تحقیقاتی و علمی پارک در فضای پژوهشگاه، برگزاری نشست ها، کارگاه ها و همایش های علمی ملی و بین المللی و برنامه ریزی برای تاسیس و ایجاد شرکت های دانش بنیان به امضای طرفین رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: