اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 08 October 2022
وزیر صمت در حاشیه بازدید از کارخانه ریسندگی ماهوت شمال:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به استان گلستان از کارخانه ریسندگی ماهوت شمال بازدید کرد و با حضور در جمع خبرنگاران از تلاش برای توسعه کشاورزی قراردادی در این استان خبر داد.
مهمترین رویکرد بخش کشاورزی، توسعه کشت قراردادی استبه گزارش عصرپرس، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقلیم و خاک بسیار مناسب استان گلستان که مزیت های قابل توجهی برای کشاورزی دارد گفت: یکی از این مزیت ها پنبه است که هم به لحاظ وسعت و هم کیفیت از قدیم در این استان وجود داشته است.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه اقتصاد کشاورزی گفت: نمونه واحدی که در آن هستیم می تواند کمک قابل توجهی به این بخش داشته باشد.

فاطمی امین با تاکید بر تلاش برای ترویج کشاورزی قرار دادی گفت: در صورت تعامل و ارتباط دو سویه بین کشاورزان و صنعتگران میتوان گفت که این اتفاق هم به نفع صنعت است و هم به نفع کشاورزی است.

وی در این خصوص افزود: صنعتگران میتوانند نهاده های کشاورزی را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار دهند و از طرف دیگر محصولات آنها را برای صنایع تبدیلی خریداری کنند که این موضوع برای کشاورزان بسیار ارزشمند است چرا که تضمین فروش محصول دارند و هم برای تولید کنندگان مهم است چرا که مواد اولیه آنها تامین می شود.

فاطمی امین در ادامه با قدردانی از سرمایه گذاران و دست اندرکاران واحد تولیدی ریسندگی ماهوت که توانستند در کمتر از دو سال این واحد را به بهره برداری برسانند، افزود: بر اساس اعلام مدیران این واحد تولیدی بناست تا پیوند کشاورزی قراردادی در این واحد بر قرار شود که کار بسیار ارزشمندی است و ما باید همین الگو را در گلستان توسعه دهیم یعنی آنجاهایی که ماده اولیه ای مثل پنبه یا سایر محصولات وجود دارد حلقه های بعدی آن را نیز ایجاد کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: