اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - 27 May 2017
پوند انگلیس پس از نظرسنجی روز جمعه که نشان می داد برتری ترزا می، نخست وزیر کاهش پیدا کرده است دچار گرفتگی شد. این موضوع به شدت پیش از انتخابات عمومی مهم است.
 کاهش ارزش پوند انگلیس رکورد زدسرویس اقتصادی عصرپرس: پوند یک درصد دربرابر دلار کاهش پیدا کرده است. این ماجرا را باید به بدترین عملکرد ارز در این هفته اضافه کرد. سرمایه گذاران به رای گیری که نشان می دهد برتری می کاهش پیدا کرده است واکنش نشان دادند.
به گزارش عصرپرس از سی سی ان مانی، نظرسنجی YouGov، اواخر روز پنجشنبه منتشر شد و نشان داد که 43 درصد از رای دهندگان تصمیم دارند که به حزب محافظه کار می در 8 ژوئن رای بدهند. پشتیبانی از حزب کارگر هم توسط جرمی کوربین رهبری می شود با رای 38 درصدی بوده است.
ترزا می که بعد از استعفای دیوید کامرون برمسند نخست وزیری نشسته بود، با انتخابات زودهنگام به امید تحکیم حمایت مجلس و به دست آوردن اختیار از رای دهندگان بود.
او به عنوان یک «قدرتمند و باثبات» مبارزه کرده بود و قادر بود در برابر اتحادیه اروپا جریان مذاکرات برای خروج بریتانیا از اتحادیه را هدایت کند.
اما می، کسی که یکبار لذت اختلاف 24 درصدی با کوربین را چشیده است، حالا به نظر می رسد با انجام یکسری اشتباهات مزیت هایش را از دست داده است.
خانم نخست وزیر مجبور شد این هفته یکسری عملیات دوربرگردان انجام دهد، آن هم بعد از معرفی طرحش درباره مالیات و مراقبت از سالمندان –با لقب، مالیات زوال عقل- که البته پاسخش را با عصبانیت مردم دریافت کرد.
اقتصاد بریتانیا نشان می دهد که بعد از برگزیت ضعف هایی داشته است. دستمزدهای واقعی در حال کاهش است، قیمت ها رشد می کند و هزینه های مصرف کننده کمتر می شود.
در سه ماه اول سال، اقتصاد بریتانیا تنها 0.2 درصد نسبت به فصل قبلی رشد داشته است. در اروپا انگلیس به موازات ایتالیا و کمی بهتر از یونان قرار گرفته است.

کاهش ارزش پوند انگلیس رکورد زد

البته موسسه YouGov هشدار داده است که این نظرسنجی –بعد از حمله تروریستی بزرگ در منچستر انجام شده است- باید در زمینه ای وسیع تر دیده شود. چرا که هر دوطرف مبارزات انتخاباتی بعد از بمب گذاری به حالت تعلیق درآمده است.
این موسسه نظرسنجی همچنین گفت: این چند روز در یک مبارزه انتخاباتی غیرمعمول بوده است و مسلما خلاف هرزمان دیگری است.
او ادامه داد: هیچ راهی وجود ندارد که بتوان حدس زد دو هفته مانده به زمان رای گیری چه اتفاقی خواهد افتاد، اما ما قادر هستیم که قصد رای دادن را تا چند روز آینده حل و فصل کنیم.
می و کوربین روز جمعه، مبارزات انتخاباتی خود را ازسر گرفتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: