اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - 02 August 2022
غریب آبادی
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه غرب همواره کوشیده با نادیده گرفتن دیگر کشورها از جمله کشورهای مسلمان، ارزش‎های غربی را به آنها تحمیل کند، افزود: روز حقوق بشر اسلامی گامی برای مقابله با رویکرد حقوق بشر غرب است.
روز حقوق بشر اسلامی گامی برای مقابله با رویکرد حقوق بشرغرب استبه گزارش عصرپرس، در ابتدای این مراسم کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ضمن خیر مقدم به مدعوین این مراسم و قدردانی از رئیس قوه قضاییه و وزیر امور خارجه، گفت: به ابتکار جمهوری اسلامی ایران سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی تعیین شد.

وی افزود: اعلامیه مذکور تلاش کشورهای اسلامی برای بیان مواضع این کشورها در زمینه حقوق بشر است و تاکید دارد که امت اسلامی رسالتی جهانی دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخش دیگری با اشاره به اینکه غرب همواره کوشیده با نادیده گرفتن دیگر کشورها از جمله کشورهای مسلمان، ارزش‎های غربی را به آنها تحمیل کند، افزود: روز حقوق بشر اسلامی گامی برای مقابله با رویکرد حقوق بشر غرب است.

وی ادامه داد: کرامت انسانی امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد نقض قرار گرفته است و حمایت از گروه‎های تروریستی، فقر، جنگ و تغییرات اقلیمی تهدیدهایی برای صلح و ثبات جهانی هستند.

غریب آبادی، اظهار کرد: نوسازی جهان نیازمند الگوی جدیدی برای تامین عدالت پایدار است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه در بخش دیگری گفت: از بین ۳۵ کاندیدا از ۲۳ کشور که به کمیته منتخب رسیدند، خانم «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی و «مندلا ماندلا»، از پیشگامان موج جدید ضد آپارتاید رژیم صهیونیستی، برگزیده شدند.

به گزارش عصرپرس: جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، جایزه ای (افتخاری) است که از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به فعالان حقوق بشر یا قربانیان نقض حقوق بشر (حقیقی یا حقوقی) که در عرصه های زیر فعالیت برجسته و مؤثری دارند، فارغ از دین، نژاد، رنگ، جنسیت و ملیت، اهدا می شود.

نظام سازی، سیاست گذاری، ادبیات سازی، فرهنگ سازی (ترویج و آموزش) در حوزه حقوق بشر اسلامی،  اقدام روشنگرانه و اثربخش در افشای نقض فاحش حقوق بشر یا مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر از سوی ناقضان حقوق بشر (امر به معروف و نهی از منکر)،  ایثار جان و مال و سلامت برای حفظ، احیا یا تکریم حیثیت ذاتی و حقوق بنیادین انسان­‌ها و حمایت از قربانیان نقض حقوق بشر،  ایفای نقش رهبری در شکوفایی ظرفیت های فطری ملت‌ها یا جنبش‌های آزادی‌بخش برای مبارزه حق طلبانه در راه صیانت از استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل در مقابل دولت‌های استکباری یا گروه‌های تروریستی در عرصه حقوق سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله موضوعات مهم برای دریافت این جایزه است.

جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی هر ساله در مراسمی که با حضور برندگان جایزه در ۱۴ مرداد (۵ اوت) به مناسبت بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی برگزار می‌شود، از سوی رئیس یا دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعطا می­‌شود.

مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و اعطای هفتمین جایزه حقوق بشر اسلامی امروز سه شنبه، ۱۱ مرداد، با حضور مقام‎های قضایی، سیاسی و شخصیت‎های حقوق بشری در حال برگزاری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: