اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - 26 July 2022
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: به همت مدیریت شهری، شاهد آینده نوید بخشی برای تهران هستیم.
آينده نويد بخش تهران به همت مديريت شهريبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور در منطقه 5 ضمن برگزاری دو نشست با مدیران ارشد استانی و منطقه ای و همچنین بانوان نخبه، با شهروندان این منطقه نیز ملاقات مردمی داشت.

نشست هم اندیشی به منظور بررسی مشکلات منطقه 5 با حضور زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، شهردار منطقه 5 و جمعی از مدیران ارشد استانی و منطقه‌ای برگزار شد.

احسان شریفی شهردار منطقه 5 در این نشست به بیان موقعیت استراتژیک این منطقه پرداخت و گفت: منطقه 5 از نظر کارکردی شبیه یک استان است. با توجه به وسعت منطقه 5 کارکرد آن از برخی استان ها و کلانشهر ها بیشتر است. 

شهردار منطقه 5 ادامه داد:جمعیتی بالغ بر 900 هزار نفر هم اکنون ساکن این منطقه هستند که آن را به یک منطقه خاص تبدیل کرده اند.

وی به دو مشکل مهم این منطقه اشاره کرد و گفت: اخیرا یک نقطه جمعیتی ناپاک در دره فرحزاد بود که به عنوان یک معضل اجتماعی مورد نگرانی اهالی این منطقه شد که به همت شهردار تهران و شورای اسلامی شهر، محله فرحزاد در حال پاکسازی کامل است و ظرفیت تبدیل شدن به یک اکوتوریسیم یا پارک طبیعی را دارد.

شریفی با اشاره به اینکه موضوع طرح تفصیلی محله کن هم پیچیده است، گفت: بر اساس مصوبه غلط شورای عالی معماری و شهرسازی در سال 98 ، اقدامات برای کن به یک کمیته 13 نفره واگذار شده که شهردار منطقه هم جزو آن نیست و این عامل باعث بروز مشکلات عدیده ای برای ساکنین این محله شده است.

وی ادامه داد:در جلساتی که داشتیم تاکید کردیم موضوع محله کن قبل از اینکه تبدیل به یک معضل اجتماعی شود بایدحل شود. مردم کن همچنین از حضور اتباع خارجی غیر مجاز در محله هم گلایه دارند که امیدواریم بررسی و تعیین تکلیف شود.

گزارش ها و بازدیدها از تهران نوید بخش یک آینده  خوب برای تهران است

زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در این نشست، گفت: امیدوارم خروجی این قبیل جلسات منجر به خدمات رسانی به مردم و رضایت شهروندان شود.

وی در ادامه با تاکیدبراینکه امیدواریم ساماندهی دره فرحزاد با اهتمام دکتر زاکانی و رویکرد تحولی شان صورت گیرد، گفت: گزارش ها و بازدیدها از تهران نوید بخش یک آینده  خوب برای تهران است که مردم به تدریج شیرینی طعم خدمت را خواهند چشید.

الهیان تصریح کرد: مشکلاتی مثل طرح تفصیلی و اتباع خارجی در محله کن مورد توجه مجلس نیز هست. اخیرا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج پیگیری بحث اتباع هستیم و پیشنهاد دادیم که از مسئولان ذیربط دعوت و در این خصوص ستاد ملی مهاجرت به ریاست شخص رئیس جمهور را تشکیل دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می توان با مشارکت مردم، خیرین، کارخانجات و با همراهی معتمدین محل و مردم منطقه مشکلات را حل کرد و ما نیز در مجلس در این زمینه کمک های لازم را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه می شود یک کمیته از نخبگان و معتمدین و افراد باتجربه که به منطقه آشنا هستند تشکیل  داده و از حضور و مشارکت مردم استفاده شود.

بخشی از دغدغه های بانوان ملی است که آنها را در مجلس دنبال خواهیم کرد

الهیان در ادامه این نشست با بانوان نخبه منطقه 5 دیدار کرد و افزود: بخشی از دغدغه های بانوان ملی است که آنها را در مجلس دنبال خواهیم کرد و بخشی نیز مربوط به منطقه است که تدبیر شهردار منطقه می تواند در حل آنها کمک کند.

وی پس از شنیدن نظرات بانوان نخبه منطقه، گفت: ظرفیت های مردمی به قدری بالا است که کافی هست ما حمایت مختصری داشته باشیم تا در حل معضلات و بر اساس اقتضائات هر منطقه راه حلی ارائه شود که باید شاهد حمایت شهرداری هم باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: اقدامات خوبی در رابطه با بانوان در شهرداری تهران در حال انجام است، مثل بوستان هایی که به بانوان و کودکان اختصاص داده شده است و  برای هر طرح کلانی که به اجرا در می آید پیوست خانواده هم دیده می شود.

براساس این گزارش، پس از این نشست، در این جلسه مدیران و مسئولان منطقه ای و شهری نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر: