اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۲ تير ۱۴۰۱ - 13 July 2022
فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد:
فرمانده کل انتظامی کشور بر لزوم بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های روز به منظور توسعه اشراف اطلاعاتی، پیشگیری از جرایم و کشف علمی جرم تاکید کرد.
ضرورت کاربرد هوش مصنوعی در کشف علمی جرمبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در مراسم نخستین رویداد علمی در حوزه ماموریت‌های پلیس آگاهی فراجا با موضوع «کاربرد هوش مصنوعی در کشف علمی جرم با محوریت زیست‌سنجی فناورانه» با اشاره به برگزاری نخستین رویداد علمی در حوزه ماموریت‌های پلیس آگاهی با موضوع  کاربرد هوش مصنوعی در کشف جرم با اشاره به تنوع، گستردگی و پیچیدگی ماموریت های پلیس افزود: مجموعه انتظامی کشور ماموریت‌های متعدد و متنوعی دارد و هیچ سازمان و مجموعه‌ای در گستردگی طیف ارتباط پلیس با مردم، با آحاد جامعه در ارتباط نیست.

وی با بیان اینکه پلیس حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: پلیس بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی خود نظم و امنیت عمومی را تامین می‌کند و حافظ جان، مال و ناموس مردم است و بر اگبا عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی» افزود: امروز پلیس برای تحقق این شعار، هوشمندانه و هدفمندانه گام بر می دارد و با بهره گیری از ظرفیت های حوزه دانش بنیان تلاش می کند که خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه دهد.

اشتری با اشاره به سازوکارخدمات دهی پلیس در دوران کرونا گفت: در حالی که بیش از ۲ سال است در مجموعه انتظامی کشور تحقق پلیس هوشمند را دنبال می کنیم  و در ایامی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد بسیاری از خدمات را با بهره گیری از فناوری های نوین وهوشمند، به صورت الکترونیک وغیرحضوری  اداره کردیم، این رویکرد حمایت مردم را نیز در پی داشت.

وی با بیان اینکه پلیس در ارائه خدمات الکترونیک و هوشمند پیشگام است افزود: همزمان با بهره گیری از فناوری‌های روزآمد و هوشمند بر سرعت و دقت شیوه خدمات دهی نیز تاکید ویژه داریم.

اشتری با قدردانی از همکاری نخبگان به ویژه در حوزه فعالیت های دانش بنیانی و همکاری با پلیس اظهارداشت: همواره از نظرات، پیشنهادات و ایده‌های جوانان نخبه و موسسات دانش بنیان برای پیشبرد هرچه بهتر ماموریت‌ها استقبال و حمایت می‌کنیم و امید که روز به روز در کسب دستاوردهای روزافزون توفیق داشته باشیم.

در حاشیه برگزاری این مراسم از مرکز نوآوری شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا با حضور سردار حسین اشتری؛ فرمانده کل انتظامی کشور، حجت الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، سردار محمد قنبری؛ رئیس پلیس آگاهی فراجا و جمعی از مسئولان معاونت علمیط فناوری  ریاست جمهوری رونمایی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: