اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 03 May 2017
قاضی‌زاده هاشمی
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زلزله امروز در روستاهای فریمان دارای تلفات جانی نبوده است،خواستار تصمیم هر چه سریع تر دولت برای اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده این شهرستان و روستاهای تابعه شد.
زلزله سفید سنگ از پس لرزه های شدیدزلزله نیمه فروردین بود

عصرپرس: سید احسان قاضی زاده هاشمی با اشاره به زلزله بامداد امروز منطقه سفید سنگ در شهرستان فریمان گفت: این زلزله یکی از پس لرزه های شدید زلزله6.1 قبلی بوده است که در نیمه فروردین ماه اتفاق افتاد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم فریمان،سرخس، رضویه و احمدآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس لرزه های زلزله قبلی در طول این مدت در 12 روستای تابعه شهرستان فریمان که کانون اصلی زلزله بوده اند قطع نشده است اما زلزله ای که امروز در مشهد شدت آن نیز احساس شد، پس لرزه شدیدتری با 5.3 ریشتر بوده است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که غالب مردم منطقه در حال بازسازی منازل تخریب شده خود بوده و در کمپ ها مستقر هستند، در این حادثه آسیبی به مردم نرسیده و تنها تعدادی از واحدهای نیمه ویرانی که در زلزله قبلی دیوارها و سقف آن ترک جدی برداشته آسیب دیده اند اما خوشبختانه از آنجایی که در این منازل کسی سکونت نداشته و وسیله منزلی هم در آن ها نبوده خسارت جانی درپی نداشته است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در این مدت، در منطقه سفید سنگ و روستاهایی که محل زلزله بوده علی الخصوص سه روستای "دوقلعه" ، "سرچشمه" و "الغور" که حدود 60 کیلومتر از شهرستان فرسمان فاصله داد، بدون توقف، هر روز پس لرزه هایی رخ داده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به مردم زلزله زده در این منطقه و تحقق کمک های دولت به زلزله زدگان گفت: کار بازسازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است و تسهیلاتی که باید در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد نیز به تصویب رسیده است اما هنوز در خصوص اعتبار 25 میلیاردی مورد نیاز از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور برای جبران خسارت زیر ساخت های آسیب دیده منطقه از جمله، مدارس، مساجد، خانه های بهداشت و مراکز مخابرات روستایی که باید از سوی هیئت دولت تصویب شود، تصمیم گیری نشده است که و این اعتبار باید هرچه سریع تر تخصیص پیدا کند.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از بنیاد مسکن نیز می خواهیم که کار آواربرداری را سریع تر به پایان برساند تا بازسازی با سرعت انجام شود چراکه به دلیل سردسیر بودن منطقه و بارش برف های سنگین نگران رسیدن فصل زمستان و مواجه شدن مردم زلزله زده با مشکلات ناشی از آن هستیم به طوری که متوسط میزان بارش و سرما در این منطقه 30 درصد بیشتر از شهر مشهد است./

نام:
ایمیل:
* نظر: