اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 24 April 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه زنده یاد «علی معلم» در مسیر حافظ گام برمی داشت، گفت: اگر بگوییم اصحاب هنر اهل معنا، فضیلت، معرفت و اخلاق هستند سخنی گزاف نگفته ایم چرا که هنرمندان صاحبدل هستند.
اصحاب هنر اهل معنا، معرفت و اخلاق هستند

عصرپرس: سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت علی معلم در تالار وحدت، افزود: معتقدم سکوت از هر مطلبی بار سخن بیشتری دارد و انسان در سکوت به معنا و معرفت بیشتری دست می یابد.

 به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی امیری گفت: این مجلس در این روز مفهوم خاصی به همراه دارد و آن اینکه ما از روح بلند حضرت موسی بن جعفر(ع) تقاضا کنیم که علی معلم را با خویش محشور کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح این پرسش که چرا به اصحاب و هنر صاحبدل می گویند، تصریح کرد: اگر بگوییم که اصحاب هنر اهل معنا، فضیلت، معرفت و اخلاق هستند سخنی گزاف نگفته ایم که این هنرمندان صاحبدل هستند.

وی گفت: بزرگان زیادی در این جمع حضور دارند که سرمایه های انسانی و معرفتی ما به حساب می‌آیند که همیشه در تاریخ ماندگارند، از این رو باور داریم علی معلم همیشه زنده و از خداوند طلب می‌کنیم تا آن عزیز از دست رفته را با نیکان محشور کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: پیام علی معلم به ما این است که راه حافظ و سعدی، راه کمال و انسانیت است و او در مسیر حافظ گام برمی داشت.

صالحی امیری همچنین در حاشیه برگزاری آیین نکوداشت «علی معلم» از تداوم برپایی جشن حافظ با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

وی درباره برگزاری هفدهمین جشنواره حافظ که برگزاری آن به دلیل درگذشت معلم در ابهام قرار دارد، یادآورشد: تلاش‌های علی معلم در قالب انتشار نشریه «دنیای تصویر» و برپایی جشن حافظ برای ماندگاری سینمای ایران ستودنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای تداوم امور یادشده با همسر و پسر مرحوم علی معلم ملاقاتی داشتم و قرار شد کار نشریه دنیای تصویر ادامه یابد و امتیاز این نشریه به پسر وی منتقل شد.

وی گفت: قرار شد جشن حافظ که با ابتکار مرحوم علی معلم شانزده دوره برگزار شده را حمایت کنیم تا دوره های بعدی آن نیز برگزار شود.

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون نیز در این مراسم گفت: درگذشت علی معلم واقعا ضایعه بزرگی است و هنوز هم باور ندارم که او درگذشته است.

اصحاب هنر اهل معنا، معرفت و اخلاق هستند

وی به حامیان سینمای ایران در همه اعصار اشاره کرد و یادآورشد: بیشترین سهم حامیان در فرهنگ و هنر سرزمین ایران مردم بوده اند اما علی معلم با کلام و احاطه اش و برپاکردن جشنواره ای معتبر و با نشریه سینمایی اش خدمات بسیار شایسته ای به سینمای ایران کرده است.

نصیریان گفت: نمی‌خواهم نیت‌های حامیان فرهنگ و هنر ایران را نفی کنم اما حمایت از فرهنگ و هنر مملکت مساله ای جدی است و علی معلم یکی از افرادی بود که در این حوزه با تمام توان و بدون غرض و باند بازی تلاش می‌کرد.

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم، گفت: علی معلم با فعالیت‌های زیادی که در عرصه مطبوعات و سینما داشت، مجموعه ای هم‌افزا را به وجود آورد. او به تنهایی نهاد سازی کرد و جشن حافظ نمونه ای از این نهاد سازی بود که در غیاب دولت توانست جریان ساز و موثر باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: