اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - 26 March 2022
مدیرکل کاداستر سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور از صدور ۱۲۶ هزار جلد سند مالکیت برای دولت به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به مساحت ۱۲۸ میلیون هکتار سند مالکیت کاداستری برای اراضی ملی خبر داد و گفت: سند کاداستری برای ۹۳ درصد از اراضی ملی در کشور صادر شده است.
۹۳ درصد اراضی ملی کشور سند کاداستر داردبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از مرکز رسانه قوه قضاییه، محمدعلی فلاح به قابلیت اجرای کاداستر در سه بُعد اراضی ملی، کشاورزی و شهری اشاره کرد و افزود: بنا به حساسیت موضوع اراضی ملی و وجود تصرف این اراضی و پدیده زمین‌خواری، کاداستر اراضی ملی در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طبق آمار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ۱۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی در کشور داریم، از صدور ۱۲۶ هزار جلد سند مالکیت برای دولت به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به مساحت ۱۲۸ میلیون هکتار سند مالکیت کاداستری برای اراضی ملی خبر داد.

فلاح اضافه کرد: از این میزان، ۷۶ هزار جلد سند مالکیت با مساحت ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در سال ۱۴۰۰ صادر شد که اتفاق بزرگی است.

مدیرکل کاداستر سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور با تأکید بر اینکه کاداستر اراضی ملی ۶ استان به‌طور صد در صد به اتمام رسیده است، تصریح کرد: کاداستر اراضی ملی ۲۰ استان کشور رو به اتمام است و با تلاش شبانه‌روزی در حال انجام، کاداستر اراضی ملی مابقی استاها نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد.

وی اظهارداشت: هفت تا هشت میلیون هکتار از مجموع این اراضی توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اجرای مقررات نشده و در کمیسیون واحده مطرح است همچنین این سازمان ملزم شده که آگهی این حجم از اراضی ملی را تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه منتشر و درن هایت برای آنها سند صادر شود.

فلاح تأکید کرد: برای ۹۳ درصد از اراضی ملی در کشور سند کاداستری صادر شده است و مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.
 
براساس این گزارش،کاداستر همان حدنگاری یا نقشه‌برداری ثبتی است. کاداستر با استفاده از عکسبرداری هوایی، تهیه نقشه و جمع‌آوری اطلاعات مالکیتی و فنی از زمین، مساحت و حدود دقیق اراضی را مشخص و کمک می‌کند که زمین‌ها سنددار و از قانون‌شکنی و دعاوی ملکی جلوگیری شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: