اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - 05 March 2022
رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان خبرداد::
رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان از راه‌اندازی بیمارستان مجازی جانبازان و ایثارگران در بهار سال آینده خبر داد که به صورت برخط به این افراد خدمات درمانی ارائه می‌دهد.
راه‌اندازی بیمارستان مجازی جانبازان و ایثارگران بهار سال آیندهبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، علیرضا توکلی مهرجردی روز شنبه در نشست خبری افزود: این بیمارستان مجازی به صورت سامانه در قالب سایت بیمارستان ساسان و به صورت اپلیکیشن که قابلیت نصب بر روی موبایل دارد، در سه فاز تعریف شده و مراحل مقدماتی آن انجام شده است.

وی اظهارداشت: جانبازان و ایثارگران می‌توانند مشکلات درمانی و حتی آزمایش‌ها خود را از طریق این بیمارستان مجازی با پزشکان متخصص در جریان گذاشته و خدمات درمانی دریافت کنند.

توکلی با اشاره به اینکه بیمارستان ساسان از مراکز درمانی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است، تصریح کرد: این بیمارستان دارای ۲۰۰ تخت‌خواب است و در ارزشیابی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درجه یک خصوصی را دریافت کرده و به صورت خودگران اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد مراجعه ما را ایثارگران تشکیل می دهند، ادامه داد: خدمات درمانی به ایثارگران و جانبازان در این بیمارستان ارائه می‌شود و هیچ هزینه‌ای نیز از آنها دریافت نشده و از طریق پوشش بیمه‌ای این عزیزان خدمات را دریافت می‌کنند.

به گفته توکلی، جانبازان شیمیایی دچار درگیری چشم، ریه و پوست هستند که درمان‌های اختصاصی لازم دارند. بر همین اساس، کلینیک تخصصی ریه بیمارستان ساسان برای کارهای درمانی فوق تخصصی استفاده می‌شود و همه خدمات ما در حد کشور آلمان است.

وی افزود: در گذشته جانبازان بسیاری برای درمان به آلمان اعزام می‌شدند، اکنون ارائه خدمات ما به این عزیزان در حد استانداردهای این کشور بوده و برای رصد بهتر جانبازان شیمیایی کلینیک ویژه تشکیل شده است.

رئیس بیمارستان ساسان به همه‌گیری بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: از اسفند ۹۸ تاکنون، ۳۸ هزار مراجعه کننده مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان داشتیم و از چهار هزار و ۴۰۹ نفر بیمار کرونایی بستری شده، ۴۸۰ نفر فوت کردند.

توکلی اضافه کرد: جانبازان ما با افزایش سن رو به سالمندی هستند و ضایعات در آنها تشدید می‌شود و مراقبت از این قشر یکی از چالش‌های ما بوده به همین منظور مراکز جامع توانبخشی و نگهداری ایثارگران با استفاده از شاخص‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران طراحی شده است.

وی از ساخت بیمارستان ۲۰۵ تختخوابی برای حوزه ایثارگری در سال آینده خبر داد و گفت: این بیمارستان همجوار مرکز درمانی ساسان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران سال آینده احداث می‌شود و خدمات درمانی نازایی، جراحی اعصاب پیشرفته و درمان اختصاصی جانبازان از جمله سلول درمانی ارائه خواهد شد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: