اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۷ دی ۱۴۰۰ - 28 December 2021
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر:
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر مهمترین مؤلفه در تکمیل چرخه درمان اعتیاد را توجه خانواده به فرد بهبودیافته خواند و گفت: اگر خانواده او را نپذیرد، جامعه هم او را نخواهد پذیرفت.
خانواده، مهمترین مؤلفه در تکمیل چرخه درمان اعتیاد فرد بهبودیافته استبه گزارش عصرپرس از ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسکندر مؤمنی در بازدید از مرکز درمان، بازپروری و صیانت شهید زیادیان با اشاره به اینکه از سال ۹۷ که موضوع جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در اولویت قرار گرفت، با همکاری دستگاه‌هایی همچون سپاه، بسیج، سازمان زندان ها و نیروی انتظامی و اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین، ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز درمانی افزایش یافت، افزود: مرکز شهید زیادیان از جمله مراکزی است که در اسفند ۹۷، با بیش از ۴۰۰ ظرفیت راه‌اندازی شد.

دبیرکل ستاد بر لزوم تکمیل چرخه کامل درمان تأکید کرد و ادامه داد: سم زدایی، مهارت‌آموزی و مراقبت‌های بعد از خروج بهبودیافتگان از جمله ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد از ‌جمله موارد مهم در چرخه درمان است که باید مورد توجه قرار گیرند تا این افراد با خروج از این مراکز، مجدداً به سمت پاتوق‌های خود بازنگردند.

مؤمنی بیان داشت: مهمترین مؤلفه در تکمیل چرخه درمان، توجه خانواده به فرد بهبودیافته است؛ اگر خانواده این فرد را نپذیرد، جامعه هم نخواهد پذیرفت، لذا پذیرش فرد معتاد در خانواده، مهمترین گام‌ در روند بهبود فرد است.

وی تصریح کرد: امکان اینکه دولت به تنهایی برای افراد بهبودیافته شغل فراهم کند نیست ولی زمینه باید فراهم شود؛ لذا بعد از خانواده، ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های جهادی بسیار مهم است تا شاهد بازگشت این افراد به جامعه باشیم.

مؤمنی همچنین بر استفاده از ظرفیت خیرین در امر مبارزه با موادمخدر تأکید کرد و گفت: سپاه باید از این ظرفیت مهم استفاد کند.

همچنین سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از وضعیت درمان و بازپروری معتادین در مرکز شهید زیادیان، بر پایداری بعد از ترک بهبودیافتگان تأکید کرد و توجه به آن را بسیار مهم خواند و گفت: باید بعد از ترک مرکز نیز به مددجو دسترسی وجود داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: