اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 15 December 2021
وزیر کشور:
وزیر کشور با اشاره به اهمیت پژوهش در مدیریت شهرها، گفت:بسیاری از مشکلات شهر تهران مانند آلودگی هوا، فضای سبز و ترافیک با تکیه به دستاوردهای علمی و مطالعات پژوهشی کاربردی که توسط مرکز مطالعات در حوزه مدیریت شهری انجام می شود.
رفع مشکلات شهر تهران با تکیه بر مطالعات پژوهشی میسر استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، احمد وحیدی وزیر کشور در سیزدهمین رویداد جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: دو موضوع پژوهش و مدیریت شهری در این جشنواره ترکیب شده است که نقطه قوت جشنواره محسوب می شود.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش از اهمیت خاصی برخودار است و مدیریت شهری باید با توجه به ویژگی‌های مهم منطقه‌ای و بومی و گرایشهای منطقه‌ای به سویی سوق داده شود که کاربردی تر باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: این به این معنی نیست که از دستاوردهای دیگران استفاده نکنیم بلکه باید با بومی کردن دستاوردهای به دست آمده در توسعه مدیریت روستایی هم  گامهایی برداشته شود.

دست یافتن به "تهران الگوی جهان اسلام " مستلزم تحول عظیم در نگاه مدیریتی کشور است 

وحیدی با استقبال از عنوان جشنواره "تهران الگوی جهان اسلام " افزود: بسیار ارزنده است که در برگزاری این جشنواره به الگو شدن تهران در جهان اسلام  اشاره شده است و دست یافتن به این هدف مستلزم تحول عظیم در نگاه مدیریتی کشور است .

وی تحقق اهداف جشنواره را منوط به تصویر سازی از آینده شهرها و روستاها دانست و افزود:مدیران شهری باید تصویری از شهر و روستایی که قرار است ساخته بشود داشته باشند در غیر این صورت ساختن آنچه مد نظر دارند با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد.

 وی در ادامه از افزایش کیفیت زندگی شهروندان گفت: نیازهای شهروندان باید در شهرها تامین شود شهرها باید هویت داشته باشند و مردم بتوانند به راحتی هویت خود را در  شهرها بیابند این حق شهروندان است که سلامت و شاد زندگی کنند.

مدیریت شهری باید به اقتصاد شهری ،احیاء فرهنگ ایرانی اسلامی توجه داشته باشد

 وزیر کشور در ادامه افزود: مدیریت شهری باید به اقتصاد شهری ،احیاء فرهنگ ایرانی اسلامی و سلامت و عدالت شهری توجه کنندچرا که از الزامات مدیریت شهری است.

وحیدی در ادامه با اشاره بر اهمیت پژوهش در مدیریت شهرها گفت:بسیاری از مشکلات شهر تهران مانند آلودگی هوا، فضای سبز و ترافیک با تکیه به دستاوردهای علمی و مطالعات پژوهشی کاربردی که توسط مرکز مطالعات در حوزه مدیریت شهری انجام می شود.




خبرنگار: پروین مرادی



نام:
ایمیل:
* نظر: