اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 15 December 2021
معاون اول قوه قضاییه در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با ۳۰ نفر از مراجعان دیدار و ضمن شنیدن مشکلات آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.
ملاقات مردمی معاون اول قوه قضاییه برگزار شدبه گزارش عصرپرس از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در این دیدار که حدود ۲ ساعت به طول انجامید، مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه‌کنندگان را شنید و دستورات لازم را صادر کرد.

مصدق در حاشیه برگزاری دیدار مردمی اظهارداشت: یکی از سیاست‌های کلی دستگاه قضا که مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است، این است که مسئولان عالی قوه قضاییه ضمن انجام فعالیت‌های خود، در جریان پرونده‌های مردم نیز قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در ملاقات مردمی امروز، درخواست‌هایی از سوی مراجعان مطرح شد. برخی از این افراد نیز محکومان زندان بودند که تقاضای عفو یا استفاده از نهادهای ارفاقی داشتند.

مصدق تاکید کرد: بعضی از پرونده‌ها مربوط به اعمال ماده ٤٧٧ بود که درخواست بررسی مجدد داشتند برخی نیز مشکل اطاله دادرسی داشتند که حسب مورد نسبت به هر پرونده دستورات لازم صادر شد.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه تا زمانی‌که مسئولان عالی قضایی در جریان کامل پرونده‌ها قرار نگیرند و در بطن مشکلات مردم نباشند، نمی‌توانند حس رسیدگی را پیدا کنند، گفت: با توجه به اینکه مسئولیت اصلی عدلیه، رسیدگی به پرونده است بنابراین تاکید ریاست قوه قضاییه آن است که در هر جایگاهی که هستیم، در کنار مردم باشیم و در امر قضاوت نیز نسبت به ادله، دفاعیات و دیدگاه‌های شکات و متهمان توجه و اهتمام داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: