اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 12 March 2017
«طرح درختستان» همزمان با روز درختکاری و نزدیک شدن به ایام نوروز آغاز شده است.
سرویس فرهنگی عصرپرس: کمتر از یک هفته به آغاز سال جدید و آمدن نوروز مانده است، با آن که هنوز سرما دست از سر طبیعت برنداشته است ولی این باعث نشده که پایتخت حال و احوال بهار به خود نگیرد. آنچه که این این روزها رنگ وبوی دیگری به تهران داده است، تلاش دست اندرکاران زیباسازی شهر در کنار خانه تکانی مردم برای استقبال از بهار است، طرحی که بازنشر فراوانی در فضای مجازی داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «طرح درختستان» که همزمان با روز درختکاری و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال آغازشده است، طرحی که در آن 35 مجسمه ساز پایتخت طرحهای هنری خود را بر روی درختان خشک شده خیابان ولیعصر(عج) اجرا میکنند.

رخت نوروز بر تن طولانی ترین خیابان خاورمیانه

خیابان ولیعصر (عج) طولانی ترین خیابان خاور میانه است، خیابانی با 17.9 کیلومتر درازا که میدان راه آهن در جنوب را به میدان تجریش در شمال تهران وصل میکند.

در این سالها، بر اثر مسائل و مشکلات زیست محیطی به وجودآمده، از هزاران چنار این خیابان تنها 20 درصد یا به عبارتی حدود 8000 اصله درخت به جای مانده است و بسیاری از درختان هم خشک شده اند.

امسال اما، سازمان زیبا سازی شهر تهران به جای قطع کردن درختان خشک شده آنها را تابلویی برای  خلق اثر هنرمندان پایتخت نشین قرارداده است تا علاوه بر زیباترشدن جلوه های بصری شهر تهران در آستانه نوروز، هویت این خیابان زیبای خاور میانه نیز حفظ شود.

این آثار هنری بر روی چنارهای ولیعصر (عج) فرصتی را برای کاربران فضای مجازی به وجود خواهد آورد تا عکس های خود را از گشت وگذارهای نوروزی اشان در شهر تهران به اشتراک بگذارند. 


رخت نوروز بر تن طولانی ترین خیابان خاورمیانه

رخت نوروز بر تن طولانی ترین خیابان خاورمیانه



رخت نوروز بر تن طولانی ترین خیابان خاورمیانه

نام:
ایمیل:
* نظر: