اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 09 November 2021
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی خطاب به «محمد وسام المرتضی» وزیر جدید فرهنگ کشور لبنان با تبریک انتصاب وی، بر توسعه و تحکیم روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد.
وزیر فرهنگ بر توسعه و تحکیم روابط فرهنگی تهران - بیروت تاکید کردبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: اطمینان دارم در پرتو اراده، شایستگی و تجارب ارزنده‌تان، شاهد گسترش همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف، در راستای توسعه و تعمیق روابط فرهنگی و هنری دو کشور خواهیم بود.

همچنین وی در بخش دیگری از پیام خود، ضمن دعوت از همتای لبنانی خود برای سفر به تهران، ابراز امیدواری کرد حضور وسام المرتضی به عنوان وزیر فرهنگ فرصتی برای گام نهادن به مرحله جدیدی از همکاری‌ های دو جانبه در جهت توسعه و تعمیق روابط فرهنگی دو ملت دوست و برادر باشد.

این پیام در ملاقات عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان با وزیر فرهنگ این کشور قرائت شد.

 در این ملاقات وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌های همیشگی‌اش از مردم لبنان و اهمیت  مساله توسعه روابط فرهنگی، هنری و فکری با کشورش از پیام محبت‌آمیز  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان تشکر کرد.

وی تاکید کرد: با استمرار بهبود شرایط و کاهش موارد ابتلا به کرونا، گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه ایرانی را در بیروت یا تهران ادامه خواهد داد.

وی گفت: ایران کشوری متمدن و با فرهنگ است که پیشینه تاریخی مهمی دارد و نقش مهمی در اعتلای تمدن بشری ایفا کرده است.

در این دیدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم درباره تحکیم روابط دیرینه فرهنگی و هنری بین دو کشور، بر ضرورت بالابردن سطح همکاری‌های دوجانبه فرهنگی، علمی، هنری و

ادبی تأکید کرد.

دو طرف همچنین راه‌ های توسعه همکاری میان ایران و لبنان در بخش حفظ و نگهداری موزه‌ها و آثار تاریخی، کتابخانه، هنرهای تجسمی، سینما، موسیقی و چاپ و نشر کتاب را بررسی کردند.

در جریان این دیدار به منظور تشکیل کارگروهی مشترک برای توسعه همکاری و تحکیم روابط فرهنگی توافق و مقرر شد در اولین فرصت، هفته فرهنگی لبنان در ایران برگزار شود.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان با حمایت مجدد و همه‌جانبه از ملت مقاوم لبنان،  بر ضرورت تحکیم روابط فرهنگی میان تهران و بیروت تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران که همواره در شادی‌ها و غم‌ها کنار لبنانی‌ها  بوده است، تمایل دارد توافق‌نامه‌ های گذشته خود با این کشور را که به اوایل دهه ۵۰ میلادی قرن گذشته بازمی‌گردد فعال‌سازی کند و بر اساس اقتضائات زمانی و پیشرفت فناوری توسعه دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: