اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - 27 October 2021
داور جشنواره مطرح کرد:
داور پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان گفت: این جشنواره نتایج درخشانی در هر دوره برگزاری دارد و در سایه تلاش پیشکسوتان، نسل جدیدی در عرصه موسیقی نواحی به وجود می‌آیند.
ظهور نسل جدید موسیقی نواحی در بستر جشنواره موسیقی جوانبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس از پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، ایمران حیدری، نوازنده برجسته سه‌تار و عاشیقی (از خانواده سازهای زهی) و داور جشنواره موسیقی جوان اظهار داشت: در چند سالی که از برگزاری این جشنواره می‌گذرد، روند استقبال که منجر به تاثیر گذاری می‌شود رو به جلو و پیش‌رونده بوده است.

وی تاکید کرد: جشنواره موسیقی جوان به دلیل شاخصه‌ها محمل مناسبی برای انگیزه‌بخشی به هنرمندان جوان است و از همه مهم‌تر، هنرمندان جوان هرسال برای آزمودن سطح فعالیت می‌توانند در چنین بستری مورد ارزیابی و داوری قرار بگیرند.

این نوازنده گفت: دستاوردهای جشنواره موسیقی جوان تا اندازه‌ای است که هنرمندان جوان برای فرا رسیدن هر دوره روزشماری می‌کنند. این جشنواره با حفظ استانداردها و بهره‌گیری از حضور هنرمندان شاخص در بخش هیات داوری و مدیریت هومان اسعدی به‌عنوان دبیر جشنواره، در این زمینه عملکردی مطلوب دارد و نزد هنرمندان نسل جوان، رویدادی مورد قبول واقع شد.

این هنرمند پیشکسوت با اشاره به مهم‌ترین مولفه‌های جشنواره موسیقی جوان طی سال ها برگزاری، اظهار داشت: یکی از محاسن جشنواره موسقی جوان این است که مناسبتی نیست و فقط یک جریان هنری بین نسلی سرشار از انرژی و احساسات است.

ظهور نسل جدید موسیقی نواحی در بستر جشنواره موسیقی جوان

وی ادامه داد: این جشنواره بهترین مکمل برای جشنواره‌های فجر و نواحی است؛ زیرا در بستر جشنواره موسیقی جوان و در سایه تلاش پیشکسوتان، نسل جدیدی در عرصه موسیقی نواحی به وجود می‌آیند.

حیدری با اشاره به این‌که جشنواره با توجه به گستردگی و پوشش دهندگی، سهم ویژه‌ای به خود اختصاص می‌دهد، ادامه داد: جشنواره‌هایی مانند موسیقی جوان، تاثیر خود را در دراز مدت نشان می‌دهند.

تداوم چنین جشنواره‌ای می‌تواند دستاوردهای مطلوبی به نفع موسیقی معاصر رقم بزند، همان‌طور که طی دوره‌های مختلف برگزاری جشنواره، شاهد چنین دستاوردهای خوبی بوده‌ایم.

این عضو هیات‌داوران جشنواره موسیقی جوان در پاسخ به این سوال که حضور و مشارکت هنرمندان پیشکسوت در جشنواره‌ای مانند جشنواره موسیقی جوان چقدر در تقویت روحیه و ارتقای سطح دانش و بینش هنرمندان جوان شرکت کننده در جشنواره نقش دارد، گفت: عرصه موسیقی نواحی بدون حضور پیشکسوتان و جوانانی که باید در آینده این بیرق را به دست بگیرند معنایی ندارد. بنابر این دو مقوله نباید از هم جدا شوند. دو نسل پیشکسوت و جوان باید دوشادوش یکدیگر حرکت کنند.

به گفته وی، توجه به حضور هر دو طیف یعنی هنرمندان پیشکسوت و هنرمندان جوان در جشنواره موسیقی جوان می‌تواند باعث جاودانگی موسیقی نواحی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: