اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - 09 October 2021
معاون رئیس جمهوری :
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار برای تامین تبلت برای دختران و پسران دانش‌آموز این استان اختصاص یافت.
اختصاص پنج میلیارد تومان برای تامین تبلت دانش آموزان استان بوشهره گزارش عصرپرس، روابط عمومی استانداری بوشهر روز شنبه به نقل از انسیه خزعلی در نشست شورای اداری استان بوشهر که در جریان ششمین سفر استانی دولت سیزدهم با حضور رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت برگزار شد، با اشاره به بازدید از پرورشگاه دختران بوشهر و مشکل دسترسی نداشتن به فضای مجازی به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات افزود: بررسی ها در این استان نشان داد شمار پسران بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل بیشتر از دختران است که عدالت حکم می‌کرد این تبلت‌ها برای هر۲ گروه تامین شود.

وی اضافه کرد:  آسیب شناسی انجام شده در استان بوشهر نشان می‌دهد، این استان از نظر آمار طلاق جزو ۱۰ استان اول کشور است.

خزعلی اظهار کرد: همچنین برخی آسیب‌ها نیز مربوط به تجرد قطعی است که آمار آن در استان بوشهر نسبت به کشور به طور تقریبی ۲ برابر است و از مسائل جدی است که باید برای آن تصمیم گیری و راهکار اندیشیده شود.

وی ادامه داد: آمار زنان سرپرست خانوار در این استان بالا است و بسیاری از آنها زیر خطر فقر هستند که برای اشتغال و کمک آنها باید تدبیری اندشیده شود درهمین ارتباط با هماهنگی انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی و معاونت روستایی و عشایری قرار است ۱۰میلیارد ریال برای کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و ۵۰ میلیارد تومان نیز در بحث اشتغال کشاورزی اختصاص یابد.

خزعلی گفت: همچنین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج علاوه بر وام ازدواج  برای زوج‌های روستایی دهه ۶۰ که تا پایان سال جاری اقدام به ازدواج کنند، پرداخت می‌شود.

.وی بیان کرد: برخی از این آسیب‌ها مربوط  به مهاجرنشینی و مهاجر پذیربودن منطقه است.

خزعلی یادآور شد: همچنین شیرخوارگاهی در استان بوشهر از سوی بخش خصوصی در دست احداث است که باید تکمیل شود و اعتباری نیز برای تکمیل مدرسه‌های دخترانه نیمه تمام از آموزش و پرورش گرفته شده و یکی از دبیرستان‌های دخترانه برای مهارت آموزی در دشتستان تجهیز می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از بند نسوان زندان بوشهر گفت: برخی از جرائم مانند اعتیاد در این استان نسبت به استان‌های دیگر در بین زنان کمتر است و این باعث مسرت است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: ایجاد تفرجگاه‌های خاص زنان و  پلاژهایی با نگاه فرهنگی و تکمیل بیمارستان ناباروری سطح سه در استان بوشهر که به صورت نیمه کاره است و نیاز به بودجه دارد از مهمترین خواسته زنان بوشهری است.

وی بازدید از روستاها و آزادی یک زندانی زن جرائم غیر عمد در بوشهر از جمله دیگر برنامه های سفر یک روزه خود به این استان عنوان کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: