اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - 21 September 2015
یک مقام مسئول در وزارت نیرو اعلام کرد
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به کمک صندوق توسعه ملی به حوزه مدیریت منابع آب کشور، گفت: در سال جاری تاکنون ۳۵ هزار میلیارد ریال از این صندوق در راستای مهار آب‌ها در استان‌های مختلف دریافت شده است.
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام بهره برداری از ۱۵۰ سد بزرگ و کوچک در بخش‌های مختلف کشور، گفت: ۱۱ سد در سال جاری تکمیل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر شفیعی با اعلام ساخت ۱۱۸ سد بزرگ و کوچک در کشور، گفت: امسال قرار است ۱۱ سد جدید در کشور به بهره برداری برسد که تاکنون ۴ سد افتتاح و آبگیری شده و بهره برداری از بقیه نیز تا پایان سال انجام می شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهارداشت: ۱۱۸ سد بزرگ و کوچک در استان‌های مختلف کشور در دست احداث است که این سدها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به تدریج در مدار بهره برداری قرار می گیرند. در حال حاضر حدود ۱۵۰ سد در کشور در دست بهره برداری داریم که این سدها در استان‌های مختلف کشور پراکنده هستند و بیش از ۴۴ میلیارد متر مکعب آب سطحی را جمع آوری و برای استفاده در بخش های گوناگون تنظیم می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر سدها، شبکه های آبیاری و زهکشی نیز در بهره برداری بهینه از منابع آبی نقش بسیار مهم و اساسی دارند که در این راستا، ۱۷۰ شبکه آبیاری و زهکشی در راستای بهبود وضعیت بخش کشاورزی در سطح کشور در دست اجراست.

شفیعی با اشاره به کمک صندوق توسعه ملی به حوزه مدیریت منابع آب کشور، گفت: در سال جاری تاکنون ۳۵ هزار میلیارد ریال از این صندوق در راستای مهار آب‌ها در استان‌های مختلف دریافت شده و قرار است این رقم تا پایان سال به ۶۲ هزار میلیارد ریال برسد که اعتبار بسیار مناسبی در این بخش است.
برچسب ها
سدسازی
نام:
ایمیل:
* نظر: