اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - 02 October 2021
رییس بنیاد شهید:‌
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بازی‌های رایانه‌ای مسیر انتقال فرهنگ است و باید از بازی‌هایی که نظام ارزشی را در جامعه ترویج می دهد، حمایت کنیم.
بازی‌های رایانه‌ای مسیر انتقال فرهنگ استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس،  امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای در حوزه ایثار فداکاری و شهادت با نام بازی دلها در سالن شهید رسول زاده افزود: با تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره در معاونت فرهنگی بنیاد شهید و بنیاد بازی های رایانه‌ای که در زمان ریاست قبلی بنیاد آقای اوحدی انجام گرفته، بنیاد به تمام وظایف خود واقف است و بنا دارد به رسیدن به آن اقدام کند.

وی تصریح کرد: منظر و مسئولیت قانونی ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید به این باور برسیم که ترویج این فرهنگ در جامعه به همه کمک می کند. ایثارگری نوجوان ایذه ای در نجات افراد نشان از همین فرهنگ دارد.

معاون رییس جمهوری افزود: فرهنگ غرب برای تغییر رفتار ما برنامه ریزی کرده و در صدد ضربه زدن به روحیه مقاومت پذیری مردم ایران است اما با گذشت سالها از دوران دفاع مقدس جانبازان ما با تمام باور دردها را تحمل کردند و امروز فرزندان آنها نیز به همین روحیه مقاومت پذیری مشغول هستند.

وی ادامه داد: بازی های رایانه ای مسیر انتقال فرهنگ است و باید حمایت کنیم از باری هایی که نظام ارزشی را در جامعه ترویج و انجام می دهد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: برای صدور بازی های ارزشی به دنیا به زیرساخت و برنامه ریزی نیاز است و جهت دهی بهترین مسیر است. برگزاری جشنواره در همین مسیر است. حمایت و  کمک مجلس شورای اسلامی می تواند سرمایه گذاری در تولید محتوا برای بازی های رایانه ای با نظام فکری اسلامی را توسعه داده تا ابزار ساخت و تولید این بازی ها توسط شرکت های ایرانی انجام شود. یاید رقبا را کنار بزنیم و تولید جهانی داشته‌ باشیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در کنار کار حرفه ای، به دنبال ارزش های اسلامی این بازی ها هستیم و پاداش به برترین ها به دلیل ارتقای کار و رسیدن به اهداف توسط سازنده بازی های ارزشی در حوزه ایثار و مقاومت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ساخت بازی های رایانه ای با محتوای فرهنگ اسلامی، مقاومت، استکبار ستیزی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، قهرمانان واقعی را به جامعه و جهان نشان می دهد که قهرمانان  واقعی باشند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توسعه این بازی ها فرهنگ ایثار و مقاومت را اشاعه می دهیم، ما ابر قهرمان هایی را داریم که واقعی بوده و نماد شجاعت و بصیرت هستند و مانند  قهرمانان غربی ها ساختگی نیستند.

قاضی زاده افزود: در اولین جشنواره هستیم باید با کمک مجلس شورای اسلامی و دستگاههای مرتبط برای جریان سازی و رسمیت یافتن این بازی های در فرهنگ  ایثار و شهادت حرکت های تازه ای را به سرانجام برسانیم. 

وی گفت: اگر اهداف این بازی ها که سرآمد آن شهادت است به نتیجه برسد بسیاری از گروه ها نقطه کمال در عالم که همان شهادت است را دریافت خواهند کرد. انشالله این کار با قدرت تر از گذشته ادامه یابد . 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر و یاد شهدای گرانقدر بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: برنامه های فرهنگی بنیاد مبتنی بر فرمایشات رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب و ریاست بنیاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این کار به آن توجه شده است.

سردار یعقوب سلیمانی افزود: این جشنواره با محوریت شهدای مدافع حرم و مکتب شهید سلیمانی و شهدای سلامت با همکاری مرکز ملی بازی های رایانه ای با شعار پنجره ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مکتب حاج قاسم انجام گرفت .
 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با یاد شهدای دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: نماد شهدای انقلاب شهید سلیمانی بوده و شعور گرایی برای آحاد جامعه را تبیین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعیدرضا عاملی افزود: در نهم خرداد ۸۵ شورای انقلاب فرهنگی ثبت بنیاد بازی های رایانه ای را انجام داد و کار بنیاد در تیر ۸۵ آغاز شد. شورای عالی بیش از ۸۰ دستگاه را تاسیس کرده و بنیان نهاده است.

وی تاکید کرد:‌ در جهانی زندگی می کنیم که هر روز آن داده های بیشتری بر آن اضافه می شود و تعداد بیشماری اطلاعات عکس و فیلم و ایمیل در شبکه های ارتباطی و اجتماعی منتشر شده است .

عاملی ادامه داد: داده های شبکه ها در بستر آمریکایی تولید می شود و این افکار و فرهنگ از طریق آنها در جهان گسترش می یابد و در تمام ارکان آن آمریکایی ها قدرت خود را القا می کنند .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بازی ها عرضه تقویت حس توانمندی و خلق ارزشهای تمدنی یا فروریختن و ناتوانی است، بازی ها با تقسیم بندی های متفاوت صورت می گیرد و ژانر زندگی را القا می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آقای قاضی زاده در مجلس جزو برترین قانونگذاران بود و امید است در بنیاد شهید بوسیله وی کارهای انجام شده جامع تر و کامل تر صورت گیرد و خدمت بیشتری به جامعه ایثارگران انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقا تهرانی افزود: درباره بازی های رایانه ای باید بیشتر کار شود باید توجه داشت برای چه افرادی کار باید کرد. نباید کپی از بازی های غربی در عقل و حس باشد. اسلام کامل ترین است و بازی ها بر اساس اصول اسلامی یعنی تکمیل تر بر لساس عقل حس و وحی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: باید پذیرفت که بهتر می شود کار کرد انقلاب ما در جهان از بهترین ها بوده است. دوستان را تشویق به این کار مهم می کنیم باید زمینه ای در جامعه برای مقاومت و ایثار باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بازی درست کردن و نشستن و بازی کردن در بازی های اسلامی خود ارزش دارد و اگر نیت خدایی در این کار باشد عبادت محسوب می شود.

آقاتهرانی تصریح کرد :بنیاد شهید رو فقط کلمه شهید ندانید بلکه شهیدان دنیا را تکان دادند  و کار برای خدا ماندنی است انشالله این بازی ها اثر گذار باشد و حتی  صادر شود به کشورهای دیگر .

در این مراسم خانم شریفی مدیر روابط عمومی بازی های رایانه‌ای بیانیه جشنواره را قرائت کرد.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای با نام بازی دلها با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان ملی بازی های رایانه ای و حضور شرکت های مردم نهاد و سازمانهای ذی ربط در امور بازی های رایانه‌ای و حوزه ایثار و شهادت برگزار شد.
همچنین ۶ اثر برتر از سوی هیات داوران برگزیده شدند و از آثار ارسالی، ۲۷ اثر قابل داوری بود. ۴۴۰ میلیون ریال جوایز نقدی نیز به برگزیدگان جشنواره اهدا شده است.

در پایان اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای در حوزه ایثار فداکاری و شهادت با نام بازی دلها از برگزیدگان  این رویداد و خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: