اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - 04 March 2017
15 اسفند در پارک پردیسان
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: همایش و جشنواره محیط زیست در منشور حقوق شهروندی؛ فردا یکشنبه 15 اسفند ماه همزمان با روز ملی درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی در پارک پردیسان آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.
برگزاری همایش و جشنواره محیط زیست در منشور حقوق شهروندی

سرویس اجتماعی عصرپرس: سید محمد مجابی با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از برنامه های رییس جمهور ، پیگیری و ابلاغ منشور حقوق شهروندی بود و از آنجایی که بر اساس اصل 50 قانون اساسی و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیست، مشارکت و پیگیری آحاد جامعه برای تحقق توسعه پایدار امری ضروری تلقی می شود، لازم است برای گروههای مختلف جامعه مباحث منشور حقوق شهروندی با رویکرد محیط زیست مطرح شود .
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: هدف از اجرای این همایش، تبادل نظر در خصوص تدابیر ، برنامه ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در تحقق منشور حقوق شهروندی و فرازهای زیست محیطی آن از طریق شناخت، مراقبت و نظارت همگانی شهروندان علاقمند به حفظ میهن عزیزمان می باشد . 

وی با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است و نیاز به باور درونی و اعتقاد برآمده از یک تفکر منسجم دارد و نهادینه شدن آن در باورها و آموزش های مختلف امری ضروری بنظر می رسد، افزود: در همین راستا و طی یک برنامه مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش این همایش برگزار می شود.

مجابی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه با سازمان، این برنامه با مشارکت بانک ملی به عنوان گسترده ترین شبکه بانکی کشور و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک؛ به مدت سه روز در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.

 مجابی گفت: در مراسم افتتاحیه این همایش ، علاوه بر سرکار خانم دکتر ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، سرکار خانم دکتر امین زاده دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی، جناب آقای فیض معاون وزیر و تعدادی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مدیر عامل و مسئولان ارشد بانک  ملی ایران،  جمعی از اندیشمندان، فرهیختگان، دانشجویان ، فرهنگیان ، دانش آموزان و تعدادی از اعضای برگزیده انجمن اولیا و مربیان تهران، کارشناسان محیط زیست حضور دارند . 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست، نحوه آموزش و پیگیری مفاد محیط زیستی منشور حقوق شهروندی برای دانش آموزان در مقاطع مختلف را از دیگر اهداف نخستین همایش و جشنواره محیط زیست در منشور حقوق شهروندی ذکر کرد وگفت: در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز با حضور دانش آموزان به تشریح ابعاد آن با ادبیات دانش آموزای پرداخته خواهد شد . 

وی ابراز امیدواری کرد با این اقدام، گامی در راستای  تحقق توسعه پایدار و حفظ طبیعت و محیط زیست ایران عزیز و پاسخگویی به مطالبات محیط زیستی جامعه برداشته شود.


برگزاری همایش و جشنواره محیط زیست در منشور حقوق شهروندی
نام:
ایمیل:
* نظر: