اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - 04 March 2017
مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه چسباندن پویش مردمی درختی برای مادرم به نام حضرت زهرا کاملا درست و مثبت است و امیدوارم تمام ایران متوجه این پویش شوند، گفت: سبز نگه داشتن نوارهای باریک در امتداد زاینده رود و باغ های اطراف شهر از شاهکارهای شهرداری اصفهان است که باوجود بحران بی آبی هنوز درختان این شهر را سرسبز نگه داشته است.
پویش درختی برای مادرم به کشور تسری یابد

سرویس اجتماعی عصرپرس: اسماعیل کهرم در خصوص پویش مردمی "درختی برای مادرم"، اظهار داشت: این پویش ها برای کشور لازم است چرا که مهمترین اثر آن، فکر کردن مردم به فضای سبز و منابع طبیعی و درخت و پی بردن به ارزش واقعی آن است.

به گزارش پام، وی گفت: باید چنین پویش هایی حتی یک بار در سال و یا هفته ای به نام منابع طبیعی و یا روزی به نام درختکاری باشد چرا که موجب می شود مردم یک روز در سال فکر کنند موضوع با ارزشی به نام درخت وجود دارد
وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه ما در جامعه به دلیل روزمرگی و اقتصاد فلج و مشکلاتی از این دست وقت نداریم به مسائلی همچون درخت و فضای سبز و این گونه پویش ها فکر کنیم، تصریح کرد: به اعتقاد بنده باید چنین پویش هایی حتی یک بار در سال و یا هفته ای به نام منابع طبیعی و یا روزی به نام درختکاری باشد چرا که موجب می شود مردم  یک روز در سال فکر کنند موضوع با ارزشی به نام درخت وجود دارد.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه مردم باید فکر کنند در بین این همه کارخانه و اتومبیل هایی که محیط را آلوده می کند، طبیعت دستگاهی به نام درخت برای اکسیژن سازی دارد،  بنابراین اگر در چنین روز و یا هفته منابع طبیعی اطلاع رسانی شود و دانش و آگاهی مردم بالا خواهد رفت دیگر شاهد شکستن درخت ها نخواهیم بود.

وی گفت: امیدواریم چنین پویش ها و حرکت هایی باعث شود تا قدر درختان را بدانیم.

کهرم با بیان اینکه پیغمبر اسلام فرموده اند که شکستن شاخه درختان مانند شکستن بال فرشتگان است، گفت: زیباتر از این تعبیر کجا پیدا می شود اما متاسفانه امروز پیروان پیامبر به گونه دیگری رفتار می کنند.

وی بابیان این مطلب که پیغمبر اسلام فرموده اند که شکستن شاخه درختان مانند شکستن بال فرشتگان است تصریح کرد: امیدوارم این پویش ها و نامیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، در درجه اول توجه مردم و توجه مدیران را در درجه دوم جلب کند.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: ای کاش در هر ماه یک روز درختکاری وجود داشت که به تعداد کافی درخت در کشورمان کاشته شود.

وی با اشاره به موضوع کم آبی اصفهان و چگونگی سبز ماندن این شهر، اظهار داشت: سبز نگه داشتن نوارهای باریک در امتداد زاینده رود و باغ های اطراف شهر از شاهکارهای شهرداری اصفهان است که باوجود بحران بی آبی هنوز درختان این شهر را سرسبز نگه داشته است.
کهرم تاکید کرد: بستر زاینده رود کاملا خشک است ولی سبزی باغات طولی امتداد زاینده رود شاهکار سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان است اقدامات شهرداری برای سبز نگه داشتن فضای سبز شهری باید الگویی برای سایر مدیران دیگر شهرها شود چرا که من کمتر شهری را دیده ام که در صورت بی آبی چنین توفیقی را در سبزی شهر خود همانند اصفهان، داشته باشد. 
 
وی گفت: بستر زاینده رود کاملا خشک است ولی سبزی باغات طولی امتداد زاینده رود شاهکار سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور در خصوص اینکه پویشی درختی برای مادرم با نام و یاد حضرت زهرا راه اندازی شده است، بیان داشت: چسباندن این پویش به مادر و به نام حضرت زهرا کاملا مثبت است و حداقل قشر مذهبی جامعه سعی می کنند از این مهم استفاده و به آن بپیوندند و بنده این حرکت را مثبت ارزیابی می کنم و امیدوارم تمام ایران متوجه این پویش شوند.


پویش درختی برای مادرم به کشور تسری یابد
نام:
ایمیل:
* نظر: