اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - 17 August 2021
وزیر فرهنگ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فرشته طائرپور سینماگر پیشکسوت به عنوان بانویی نقش‌آفرین در تهیه آثار ارزشمند سینمای ایران یاد کرد که تلاش‌های خستگی ناپذیر صنفی او از ذهن اهالی سینما پاک نخواهد شد.
نقش آفرینی طائرپور از ذهن اهالی سینما پاک نخواهد شدبه گزارش عصرپرس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید عباس صالحی روز سه شنبه در پیامی ضمن تسلیت درگذشت فرشته طائرپور نوشت: بی‌تردید نقش آفرینی موثر این بانوی هنرمند در تهیه آثار ارزشمند سینمای ایران بویژه آثار کودک محور و همچنین اقدامات، پیگیری‌ها و تلاش های خستگی ناپذیر صنفی ایشان از ذهن اهالی قدر شناس سینما پاک نخواهد شد.

وی اضافه کرد: اینجانب فقدان آن هنرمند گرانقدر را به خانواده ایشان، جامعه هنری و سینمایی تسلیت می گویم و از خداوند متعال مغفرت و رحمت واسعه برای آن سفر کرده ارجمند و صبر و بردباری بازماندگان محترم را خواستارم.

جامعه صنفی تهیه کنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد مراسم تشییع پیکر فرشته طائرپور فردا چهارشنبه ۲۷ مرداد(تاسوعا) ساعت ۱۰:۳۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س)  برگزار می شود.

فرشته طائرپور تهیه کننده و فیلم نامه نویسان سینمای ایران بر اثر عوارض ناشی از کرونا در سن ۶۹ سالگی از دنیا رفت.

طائرپور آثاری چون «گلنار» ،«خداحافظ دختر شیرازی» ،«آینه‌های روبرو» ، «نخودی»، «زن دوم»، «وقتی همه خواب بودند»، «پسر مریم»، «نان و شعر»، «پاتال و آرزوهای کوچک»، «مدرسه پیرمردها» را تهیه کرده است. 

وی از یک ماه گذشته به دلیل درگیری ریه پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد و با وجود اینکه از بیمارستان مرخص شده بود، اما از دو روز قبل دوباره به بیمارستان برگشت و امروز از دنیا رفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: