اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - 09 August 2021
معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز خبر و رسانه جایگاه خطیری در جهان و تاریخ دارد.
رئیس بنیاد شهید: خبر و رسانه جایگاه مهمی در جهان داردبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید اوحدی روز دوشنبه در نشست با مدیران عامل خبرگزاری ها، روزنامه ها، خبرنگاران و تصویر برداران رسانه های جمعی که به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد، با یادآوری نام شهدا و تسلیت ماه محرم  اظهار کرد: تقارن ماه محرم با ایام سالروز شهادت شهیدان صارمی، افشار، حججی و روز خبرنگار و تکریم شهدای عرصه رسانه به ما نوید می دهد که در خدمت به جامعه ایثارگری باید بسیار بیشتر تلاش کنیم. 

وی افزود: روز خبرنگار و بزرگداشت مقام خبرنگار در این برهه از زمان بسیار مهم است امروز خبر و رسانه جایگاه خطیری در جهان و تاریخ دارد. رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است. در جهان امروز تاثیرات رسانه کاربرد مهمی داشته و جنگ نرم ابزاری برای موفقیت قدرت ها در دنیا شده است.

اوحدی با اشاره به اهداف ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: در واقعه عاشورا از ابتدای حرکت سیدالشهدا(ع) از مدینه تا ظهر عاشورا که به شهادت می رسند بحث انتخاب وجود دارد، بسیاری انتخاب کردند و در کنار حضرت ماندند و به شهادت رسیدند. 

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: با توجه به وصیت نامه شهدا و کلام شهیدان متوجه می شویم که شهدا برای رضای خدا خود را فدا کردند و آنقدر این شهدا عظمت داشتند که طبق آیه قران به دعوت خداوند میهمان او در بهشت شدند. 

اوحدی با قدردانی از خانواده شهید صارمی افزود: در حوزه ایثار و شهادت به خصوص شهدای عرضه رسانه برای ما مهم است که با نام این عزیزان کار خود را درست انجام دهیم و در خدمت به جامعه ایثار تلاش داشته باشیم. 

خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت از جان مایه گذاشتند 

مدیرکل روابط عمومی بنیاد شهید نیز در این نشست گفت: ۲۰۰ خبرنگار شهید در کشور وجود دارند که کتاب هایی درباره این شهدا انتشار یافته است. 

رضا حاجی آبادی افزود: خبرنگاران حوزه ایثار از جان مایه گذاشته اند و شبانه روزی در خدمت اخبار این حوزه هستند. 

ثبت رویدادهای دفاع مقدس، ایثار و شهادت توسط بنیاد مهم است 

مدیرعامل موسسه ایران نیز با تشکر از تشکیل جلسه و گرامیداشت یاد و نام شهید محمود صارمی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظایف اش برای همه روشن است.
 
مهدی شفیعی افزود: بنیاد شهید خدمات ارزشمندی برای خانواده شهدا و ایثارگران داشته است و اهمیت این وظایف در برهه‌های مختلف به گونه ای دیگر خواهد بود. 

وی ادامه داد: ثبت رویدادها و انعکاس اخبار ایثار و شهادت امروز اهمیت دارد که بنیاد شهید در حال انجام ان است . 

اخبار و فرهنگ حوزه ایثار و شهادت در رسانه های خارجی بهتر منعکس شود

همچنین مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از زحمات اوحدی و همکاران در بنیاد شهید در قبال خدمات رسانی به جامعه ایثارگری گفت: در حوزه رسانه های خارجی  از شهدا و ایثارگری از مفهوم قهرمان یاد می شود و این واژه در رسانه ها عمومیت دارد و امیدوارم بتوانیم اخبار و فرهنگ حوزه ایثار و شهادت را در رسانه های خارجی بهتر منعکس کنیم.

علیرضا شیروی افزود: حدود ۱۸۰ (۱۷۴ ) نماینده رسانه از ۳۴ کشور جهان در کشور  داریم که از این تعداد از ۸۴ کشور اسلامی نماینده رسانه ای در جامعه ما حضور دارند که باید در این مسیر گام برداریم که مفهوم فرهنگ ایثار و شهادت در کشورهای اسلامی به خوبی انعکاس داشته باشد./ایرنا




نام:
ایمیل:
* نظر: