اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو خبر داد
معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو از تشکيل شرکت‌هاي مشترک ايراني و هيوندايي کره جنوبي خبر داد و گفت: اين شرکت‌هاي مشترک مي‌توانند براي فعاليت در کشورهاي همسايه که نياز بيشتري به کمک در زمينه‌هاي برقي دارند، همکاري مستمر و خوبی داشته باشند.

عليرضا دائمي گفت: کمپاني هيوندايي کره جنوبی مجموعه بزرگي است که از زير مجموعه‌هاي زيادي تشکيل شده که ضمن فعاليت در زمينه خودروسازي و کشتي‌سازي و... به فعاليت‌هاي بزرگي نظير احداث نيروگاه‌هاي توليد برق، سامانه‌هاي انتقال و احداث پست‌هاي برق در کشورهاي مختلف مشغول است و می‌تواند همکار خوبی برای اجرای طرح‌های مختلف برق و انرژی باشد.

وي تشکيل شرکت‌هاي مشترک ايراني و هيوندايي را از پيشنهادهاي مطرح شده در جلسه امروز دانست و خاطرنشان کرد: اين شرکت‌هاي مشترک مي‌توانند براي فعاليت در کشورهاي همسايه که نياز بيشتري در زمينه‌هاي برقي دارند همکاري مستمر داشته باشند.

دائمي با بيان اينکه بخش بزرگي از جهان هنوز به انرژي الکتريکي دسترسي ندارد، خاطرنشان کرد: اين اقبال بزرگي است تا شرکت‌هاي داخلي در زمينه ايجاد نيروگاه در کشورهاي همسايه و ساير کشورها به‌صورت گسترده‌تر در سامانه‌هاي انتقال برق و احداث پست‌هاي فشار قوي و بهينه کردن سامانه‌هاي نيروگاهي موجود همراه با ارتقاي دانش فني فعال شوند.

معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو در پاسخ به اينکه اين همکاري‌ها به‌صورت سرمايه‌گذاري خواهد بود يا به‌صورت انتقال انرژي گفت: در این نشست پيشنهاد شد شرکت هيوندايي با شرکت‌هاي بزرگ و توليدکنندگان داخلي از جمله توليدکنندگان توربين‌هاي گازي نيروگاه‌ها همکاري داشته باشد.

وي تصريح کرد: استفاده از دانش فني و انتقال آن و همچنين استفاده از تجهيزات مدرن و سرمايه‌گذاران خارجي براي ما بسيار مهم است.

دائمي با بيان اينکه بحث افزايش راندمان و بهره‌وري واحدهاي گازي ساخت داخل از اهداف اصلي وزارت نيرو است، افزود: در اين خصوص مي‌توانيم ضمن همکاري متقابل از تجربيات شرکت هيوندايي بهره‌مند شويم.

وي با بيان اينکه شرکت کره‌اي آمادگي خود را براي سرمايه‌گذاري در بخش برق کشور اعلام نموده است، بيان داشت: شرکت هيوندايي اعلام کرده در تامين منابع مالي براي سرمايه گذاري در بخش برق محدوديت نداشته و از طريق بانک‌هاي بين‌المللي قادر است منابع فاينانس را تامين کند.

معاون وزير نيرو تاکيد کرد: این شرکت پيشنهاد داده با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در ايران براي احداث نيروگاه، ضمن استفاده از تجهيزات توليد داخل کشور، آمادگي دارد، صرفا به‌صورت شرکت دوم و تحت مسئوليت شرکت‌هاي ايراني با جمهوري اسلامي همکاري داشته باشد.

پایان خبر /


نام:
ایمیل:
* نظر: