اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۸ تير ۱۴۰۰ - 29 June 2021
پلیس راهور نیروی انتظامی (ناجا) با اعلام نتایج بررسی کمیسیون عالی تصادفات پیرامون دو حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در استان آذربایجان غربی و سرباز معلمان در استان یزد، «بی احتیاطی و ضعف مهارت رانندگان اتوبوسها» و «بی مبالاتی مسئولان سفرها» را علت این سوانح معرفی کرد.
نیروی انتظامی علت سانحه اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان را اعلام کردبه گزارش عصرپرس، متن کامل اطلاعیه کمیسیون عالی تصادفات ناجا که امروز سه شنبه در پایگاه خبری پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) منتشر شد، چنین است:

«به دستور فرمانده نیروی انتظامی به پلیس راهور ناجا در پی دو حادثه اخیر واژگونی اتوبوس در استان های آذربایجان غربی و یزد، کمیسیون عالی تصادفات در دو جلسه (روزهای جمعه و شنبه تاریخ چهارم و پنجم تیر ماه) در ستاد پلیس راهور ناجا تشکیل شد که نتیجه کمیسیون های فوق جهت استحضار مردم شریف ایران به شرح زیر اعلام می شود:

با توجه به گزارش کارشناسان تصادفات از صحنه تصادف، گزارش رئیس پلیس راه استان در این خصوص به مراجع ذیربط استانی و با بهره گیری از اطلاعات سامانه  و سیستم ها از قبیل سامانه سپهتن، تردد شمار و... و همچنین نظریه فنی کارشناسان اعزامی از ستاد پلیس راهور ناجا به محل وقوع تصادف که مبین جزئیات و ابعاد دقیق تر از نوع و نحوه شکل گیری تصادفات می باشد و با استفاده از کارشناسان فنی مکانیک در بازدید از بخش های مختلف فنی و مکانیکی اتوبوس ها، نظریه کمیسیون عالی تصادفات در راستای وظایف ذاتی پلیس مبنی بر رسیدگی بر تصادفات به قرار زیر است:

الف - علت تامه حادثه اتوبوس در استان آذربایجان غربی:

۱- بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب (نقص ماده ۱۲۹ و ۱۳۰ آیین نامه راهور).

۲- بی مبالاتی و قصور مسئولین هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک.

ب - علت تامه حادثه اتوبوس در استان یزد:

۱- بی مبالاتی و عدم مهارت راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از بکارگیری وسیله نقلیه با عیب و نقص فنی مستمر (نقض ماده ۵۴ و ۹۸ آیین نامه راهور). 

۲- بی مبالاتی مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان سفر ایرانیان به علت صدور صورت وضعیت برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی.

شایان ذکر است، بررسی ها، جزئیات و مستندات این حوادث به مقامات مسئول ارسال گردیده است.

در پایان پلیس راهور ناجا ضمن ابراز تاسف از حوادث پیش آمده و مشابه و همدردی با خانواده های جانباختگان، انتظار دارد که مسئولین عالی رتبه کشور، دستگاه ها و متولیان ایمنی در راه ها و شهر ها، رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه علی الخصوص ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام بیشتری داشته باشند و با تلاش مضاعف نسبت به پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی اقدام عاجلی بعمل آورند تا ان شاء الله شاهد حوادث ناگواری از این دست در آینده نباشیم. » 
نام:
ایمیل:
* نظر: