اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۰۶ تير ۱۴۰۰ - 27 June 2021
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر هلند:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هلند اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با مواد مخدر را ستودنی دانست و بر آمادگی این کشور برای تبادل تجربیات و علوم مرتبط با حوزه های مواد مخدر تاکید کرد.
اقدامات ایران در مقابله با مواد مخدر ستودنی استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، نشست تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و هلند روز یکشنبه با حضور سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و ژنرال مکس دانیل رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هلند بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هلند در این نشست به تشریح چالش های پیش روی در زمینه قوانین مرتبط با مواد مخدر پرداخت و افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با مواد مخدر ستودنی است و هلند آمادگی خود را برای تبادل تجربیات و علوم مرتبط با حوزه های مواد مخدر، پرورش سگ های مواد یاب، اطلاعات مربوط سرشبکه های اصلی قاچاق مواد مخدر و ... اعلام می دارد.

وی به معضلات به وجود آمده پس از اعلام قانونی مصرف حشیش در هلند اشاره و اظهار کرد: متاسفانه به دنبال قانونی شدن مصرف حشیش در هلند شاهد افزایش تولید و خرید و فروش این ماده مخدر هستیم و با شرایط بسیار دشواری در زمینه شناسایی مصرف کنندگان از فروشندگان ماده مخدر حشیش روبه رو هستیم.

تاکید بر همکاری دوجانبه ایران و هلند در حوزه مبارزه با مواد مخدر  

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز در این نشست با تاکید بر افزایش همکاری های دو جانبه ایران و هلند در حوزه مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت تبادل اطلاعات پلیسی بین دو کشور تاکید کرد.

سردار کریمی همچنین به تشریح کشفیات و اقدامات مقابله ای جمهوری اسلامی ایران در زمینه مواد مخدر پرداخت و اظهار کرد: استفاده سوداگران مرگ از تجهیزات و سلاح های سنگین مدرن جنگی موجب شده تا مبارزه با قاچاق مواد مخدر دشوار و به جنگی تمام عیار تبدیل شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به حجم بالای تولید هروئین، مرفین، مواد روانگردان شیشه در افغانستان اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر با ورود پیش سازهای شیمیایی تولید مواد مخدر از سوی کشورهای اروپایی به سمت ایران، با هدف ترانزیت به افغانستان و به منظور تبدیل تریاک به هروئین مواجه هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح همکاری ها و تبادل اطلاعات پلیسی بین دو کشور تصریح کرد: با تبادل اطلاعات می توانیم گام های اساسی در شناسایی قاچاقچیان مواد مخدر برداریم و خواستار همکاری طرف هلندی با هدف ضربه زدن به شبکه های قاچاق هستیم.

در این نشست خانم مارگوت کونرادز مدیر برنامه ملی مبارزه با مواد مخدر پلیس و ستاد فرماندهی و مدیریت عملیات های هلند و افسران رابط مبارزه با مواد مخدر دو کشور (ایران و هلند) در آنکارای ترکیه نیز حضور داشتند.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: