اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - 16 June 2021
با انصراف سه نامزد، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز ۲۸ خرداد ماه سال جاری در کشور با چهار نامزد برگزار می شود.
رقابت انتخابات ریاست جمهوری با ۴ نامزدبه گزارش عصرپرس،« سعید جلیلی» یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عصر چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از ادامه رقابت در این انتخابات انصراف داد و در این بیانیه خطاب به ملت شریف ایران نوشت: در طلیعه قرن جدید خورشیدی، ایران عزیز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار دارد. هشت سال کم توجهی به توان ملی و معطل گذاشتن ظرفیت های کشور ارمغانی جز تحریم های بیشتر، تورم  و بیکاری کم نظیر و  بحران های بی سابقه در مسکن و بورس  نداشته است.

وی افزود: از شهادت امیرکبیر تاکنون هر بار ملت خواسته است به اتکای ظرفیت های خود و با استفاده از موهبت های بی نظیر الهی به یک جهش تاریخی نزدیک شود، قدرت های استکباری و عوامل منفعل داخلی مانع شده اند و به تحقیر داشته های ملی پرداخته اند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک خیز بلند تمدنی برای عبور از موانع خارجی و داخلی  است واینک در گام دوم انقلاب، اعتماد به سرمایه بزرگ  جوانان انقلاب اسلامی و اتکا به ظرفیت های بی نظیر فرهنگی - اجتماعی - سیاسی - اقتصادی  کشور؛ برنامه، باور و اراده می خواهد تا با جهادی بزرگ، جهش ایران اسلامی را در چهارسال آینده رقم بزند و در این سیر پر شتاب نباید حتی یک روز را از دست داد.

جلیلی یادآورشد: اکنون که بخش گسترده ای از آحاد جامعه به  برادر گرامی حجه الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی اقبال نشان داده اند شایسته است تا همه باورمندان جبهه انقلاب مبتنی بر آنچه ضرورت گام دوم انقلاب اسلامی است برای آغازی استوار، از هم اکنون ایشان را با رای خود در قبول این مسئولیت بزرگ یاری رسانند.

پیش از سعید جلیلی، دو نامزد دیگر این دوره انتخابات «علیرضا زاکانی » عصر چهارشنبه ( ۲۷ خرداد ماه)  و « محسن مهرعلیزاده » نیز روز گذشته از نامزدی خود از سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده بود و متعاقب آن ستاد انتخابات کشور نیز در اطلاعیه شماره ۱۷ خود اعلام کرده بود در راستای اجرای تبصره ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می رساند، آقای محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری انصراف خویش را در روز ۲۶ خرداد ماه سال جاری به وزارت کشور اعلام کرده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: