اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 15 June 2021
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این بنیاد در اقدامات فرهنگی عرصه عفاف و حجاب پیشگام است چرا که زمانی می‌توانیم در زمینه عفاف و حجاب در جامعه تاثیرگذار باشیم و یک کار فرهنگی درست انجام دهیم که بنیاد شهید هم در اجرای آن طرح با جامعه هدف همراه و همسو باشد.
بنیاد شهید در اقدامات فرهنگی عفاف و حجاب پیشگام استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سردار یعقوب سلیمانی در نخستین نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران که با موضوع ماموریت‌ها و تکالیف بنیاد براساس مصوبه ۸۲۰ و دستورالعمل‌ برنامه‌های ۱۰گانه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی و استان‌های کشور برگزار شد، افزود: امیدواریم با هماهنگی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف و تعهدی که از بیان و گفتمان همکاران حاضر در نشست برمی‌آید، شاهد برنامه‌های درخور توجه در زمینه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی باشیم.

سردار سلیمانی در ادامه ضمن اعلام آمادگی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد در اجرا و پیشبرد طرح‌های فرهنگی بخش‌های مختلف بنیاد؛ اضافه کرد: از روز اول ورود به بنیاد اعلام کردیم ما به‌عنوان متولی بخش فرهنگی بنیاد انگیزه قوی داریم که در موضوع کارکنان در بخش‌های مختلف همانند جامعه هدف کار فرهنگی انجام دهیم.

وی با درخواست از بخش‌های مختلف بنیاد برای ارائه نظرات و پیشنهادات قابل اجرای خود در زمینه عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی؛ گفت: باید سعی شود جلسات این ستاد منظم و با برنامه برگزار شود و همچنین برای شروع موضوع عفاف و حجاب و دیگر اهداف این ستاد را در برنامه‌هایی که قرار است در مناسبت‌های مختلف در طول سال برگزار شود، دخالت دهیم و برای آن جایگاه تعریف کنیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید  و امور ایثارگران ضمن تاکید بر آمادگی معاونت فرهنگی در برگزاری اردوهای خانوادگی و دوره‌های آموزشی؛ گفت: لازم است اهداف این ستاد را مشخص کنیم و برای انجام درست آن برنامه‌ریزی و طرح ارائه دهیم اما تا آن زمان خودمان را به تدوین طرح متوقف نکنیم و تجربیاتی که در این زمینه داریم را اجرایی کنیم.

دستورالعمل برنامه‌های ۱۰ گانه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

فریده اولادقباد، مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر عفاف و حجاب بنیاد به بیان دستورالعمل برنامه‌های ۱۰گانه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی و استان‌های کشور  پرداخت و درباره هر بند توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه این نشست سرهنگ فریبرز خزائی فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره به اینکه در گذشته اقدامات خوبی در حوزه عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی در بنیاد انجام شده است؛ افزود: امروز باید ابتدا عملکرد گذشته را بازبینی کنیم و ببینیم کدام برنامه‌ها اثرگذار بوده و کدام برنامه‌ها چرا اثرگذار نبوده است.

وی اضافه کرد: در اجرای برنامه‌ها نباید نگاه اداری داشته باشیم. در بحث عفاف و حجاب دقت کنیم که عفت و پاکدامنی از نگاه قرآن شامل همه مردان و زنان است و توجه به عفاف تقدم دارد لذا در تبیین طرح هم برای مردان و هم برای زنان باید برنامه داشته باشیم./ ایرنا   





نام:
ایمیل:
* نظر: