اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 07 September 2015
با هدف اطلاع‌رسانی از مزایای سامانه فاضلاب
این کاروان آموزشی- فرهنگی با حضور خانواده‌های تهرانی با هدف اطلاع‌رسانی از مزایای سامانه فاضلاب در شهر تهران و همچنین آگاه شدن شهروندان از پیامدهای دفع فاضلاب به روش‌های سنتی و در نتیجه تشویق و ترغیب مردم درجهت استفاده از این خدمات و فرهنگ‌سازی استفاده از شبکه فاضلاب راه‌اندازی شده است.

کاروان آموزشی «تهران هم شبکه فاضلاب دارد» با حضور شهروندان و خانواده‌های تهرانی با هدف تشویق و ترغیب مشترکان به‌استفاده از سامانه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در خیابان‌های ولیعصر، فلسطین، کارگر حضور یافت.

اصغر ریاضتی، مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران در این خصوص اظهار داشت: این کاروان آموزشی- فرهنگی با حضور خانواده‌های تهرانی با هدف اطلاع‌رسانی از مزایای سامانه فاضلاب در شهر تهران و همچنین آگاه شدن شهروندان از پیامدهای دفع فاضلاب به روش‌های سنتی و در نتیجه تشویق و ترغیب مردم درجهت استفاده از این خدمات و فرهنگ‌سازی استفاده از شبکه فاضلاب بوده و مسیرهای خیابان ولیعصر، میدان منیریه، میدان فاطمی و در ادامه بلوار کشاورز و تجمع در مجموعه تفریحی دریاچه شهدای خلیج فارس منطقه 22 برگزار شد.

وی به آشنایی شهروندان تهرانی از کارگاه‌های شرکت فاضلاب در سطح شهر در اجرای طرح فاضلاب تهران اشاره کرد و افزود: در این برنامه فرهنگی سعی بر آن شد تا به شهروندان تهرانی یادآوری شود که بخش عمده تهران دارای شبکه فاضلاب است و در حال تکمیل شدن است و در مقطع کنونی، زمان آن فرارسیده است که شهروندان نسبت به اتصال منازلشان به شبکه فاضلاب شهری اقدام کنند و از این تاسیسات که با هزینه‌های سنگین ملی و کار در شرایط بسیار سخت ایجاد شده، استفاده بهینه نمایند.

ریاضتی افزود: این کاروان آموزشی- فرهنگی با اجرای برنامه‌های نمایشی، مسابقه و اهدای جوایز همراه شد و خانواده‌های تهرانی با گردهمایی در مجموعه تفریحی دریاچه شهدای خلیج فارس در خصوص تکمیل چرخه آب و فواید بهداشتی وصل بودن و مضرات متصل نبودن به شبکه فاضلاب و ... آشنا شدند.

وی ادامه داد: حرکت کاروان «تهران هم شبکه فاضلاب دارد» از میدان منیریه شروع شد و به خیابان ولیعصر وارد شدند و پس از طی مسافتی از میدان فاطمی، خیابان فلسطین، بلوار کشاورز، کارگر شمالی ، نهایتا در مجموعه تفریحی دریاچه شهدای خلیج فارس جشنی با سرود و نمایش عروسکی در ارتباط با طرح فاضلاب تهران برگزار شد.

دوچرخه سواران که عموما از گروهای مردم نهاد و دوستدار محیط زیست بودند در این کاروان آموزشی و فرهنگی با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «تهران هم شبکه فاضلاب دارد» ، « آب رفته برمی‌گرده!» ، « با وصل شدن به شبکه فاضلاب چرخه پاکیزگی را کامل کنیم» و « آینده من به چرخه فاضلاب وصل شده»، « حالا نوبت شماست » و « من وصل شده‌ام، شما چی؟» به حمایت از طرح فاضلاب تهران پرداختند.

این کاروان آموزشی و فرهنگی روز جمعه بیستم شهریورماه نیز در محل بوستان آب و آتش تهران حضور خواهد یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر: