اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - 13 February 2017
علی ربیعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مناسب سازی رفتاری هم باید با معلولان انجام شود گفت: 2 درصد افراد جامعه به حمایت فیزیکی نیاز دارند.
زندگی بهتر افراد کم توان مستلزم یک جریان اجتماعی است

سرویس اجتماعی عصرپرس: علی ربیعی در اولین همایش مناسب سازی با اشاره به بحث زیست اخلاقی جامعه افزود: در موضوعاتی چون بیماری های مزمن روانی در جامعه، همسرآزاری، کودک آزاری، اعتیاد و ... پیش از آن که در پی راهکار باشیم باید به فلسفه زندگی که اخلاق جامعه است مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: میزان انسانی بودن یک جامعه به مقدار توجه به کودکان ، معلولان و افرادی که توانایی استفاده برابر از مواهب اجتماعی را ندارند، بستگی دارد. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به فداکاری و مهر در جامعه باید توجه و در چشم انداز برای رسیدن به یک جامعه خوب پیگری شود.

ربیعی با تاکید بر اینکه مناسب سازی بخشی از یک گذاره است که نشان می دهد جامعه چقدر زیست اخلاقی دارد افزود: رفتارهای نهادینه در ذهن ما سامان می گیرد که چگونه یک زیست مناسب برای دیگران ایجاد کنیم و باید این موضوعات را پیگیری کنیم زیرا مناسب سازی خود یک امری بخشنامه ای است که کمتر به نتیجه می رسد.

 

وی گفت: جامعه ای که در آن زیست اخلاقی ضعیف است اعتیاد های مختلف به وجود می آید.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مناسب سازی را باید امری مرتبط با زیست اخلاقی و وظیفه اخلاقی دانست، افزود: مناسب سازی رفتاری هم باید با معلولان انجام دهیم جامعه ما رو به پیری است که باید در برنامه ها برای این هم فکری شود.

وی گفت: 2 درصد افراد جامعه نیاز به حمایت فیزیکی دارند و این در حالی است که 100 هزار بیمار روانی مزمن داریم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از ساختمان سازی در شهرها خاطر نشان کرد: باید شرایط را به گونه ای پیش ببریم که معلولان بدون احساس خطر در یک شهر و حتی ساختمان حرکت کنند.

ربیعی با بیان اینکه عبور کم خطر را باید دنبال کنیم افزود: تسهیل رفت و آمد در اماکن عمومی همچون پارک ها، پل هوایی ،ساختمان ها و مراکز عمومی باید با جدیت دنبال شود .

وی با اشاره به اینکه برای کسانی که مناسب سازی اجتماعی را دنبال می کنند باید پاداش اجتماعی در نظر گرفت گفت: حال ممکن است این پاداش فرهنگی باشد ولی جریان اجتماعی باید شکل گیرد تا زندگی را برای افراد کم توان بهتر کنیم.


زندگی بهتر افراد کم توان مستلزم یک جریان اجتماعی است
نام:
ایمیل:
* نظر: