اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 17 May 2021
مديرعامل توانير در نشست پيك تابستان خبر داد:
مدیرعامل توانیر از افزايش پيك بار شبكه سراسري به 49 هزار و 700 مگاوات تا 26 ارديبهشت جاري خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 6 هزار مگاوات رشد داشته است.
شناسايي 750 هزار مشترك پرمصرف برق در كشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،محمدحسن متولي‌زاده همزمان با روز جهاني ارتباطات و در نشست پيك تابستان 1400 كه با حضور مديران روابط عمومي شركت‌هاي برق سراسر كشور به صورت ويدئوكنفرانسي برگزار شد، كاهش 3500 مگاوات از توان توليد نيروگاه‌هاي برق آبي به جهت كاهش ذخيره آب سدها را از ديگر مسايل شبكه در فصل گرما برشمرد و با اشاره به ضرورت تامين برق مطمئن و پايدار و تلاش جدي همكاران صنعت برق در بخش‌هاي فني، بر لزوم پشتيباني موثر روابط عمومي‌هاي صنعت برق از تلاش‌ها در اين بخش و تمركز بر موضوع پيك شبكه تاكيد كرد.

وي بار مديريت شده شبكه در سال گذشته را بيش از 5600 مگاوات عنوان كرد و افزود: امسال 3500 مگاوات به آن افزوده شده و بايد حدود 10 هزار مگاوات مديريت بار در بازه زماني نسبتا طولاني اتفاق بيفتد كه از حساسيت بالايي برخوردار است و كار بيشتري را مي‌طلبد.

مديرعامل توانير در جمع مديران روابط عمومي وزارت نيرو، توانير و شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع برق، اولين گام در اين خصوص را ابلاغ سهميه قابل تامين هر استان با امضاي وزير نيرو عنوان كرد كه لازم است همه بر آن تمركز كنند و با تدبير استاندار و مديران استاني و پشتيباني روابط عمومي‌هاي صنعت برق، سهميه و سقف تعيين شده براي هر استان رعايت شود تا نيازي به اعمال محدوديت‌هاي اضافي نباشد.

وي عدم انتقال مشكلات ناشي از كوتاهي در رعايت سقف تعيين شده از يك استان به استان‌هاي ديگر را نكته كليدي دانست و اظهار كرد: اميدواريم با كنترلي كه انجام مي‌شود، سهميه‌هاي استاني به دقت رعايت شود؛ چرا که هر استانی سقف تعيين شده را مورد توجه قرار ندهد با چالش‌هاي مربوط به خود مواجه خواهد شد.

متولي‌زاده همچنين از افزايش قابل توجه پاداش به استان‌ها و افزايش 2 برابري آن نسبت به سال گذشته خبر داد كه با تصميم هر استان به طور مناسب به مشتركان و مردم اختصاص مي‌يابد.
وي با اشاره به لزوم تمركز بر مصارف سرمايشي و روشنايي، تنظيم دماي كولرهاي گازي روي دماي 25 و بالاتر، استفاده از دور كند كولرهاي آبي و كاهش مصرف روشنايي در طول روز را بسيار تاثير گذار دانست و با اشاره به پيشگامي وزارت نيرو و ساختمان‌هاي اداري بخش‌هاي آب و برق در مديريت بارهاي سرمايشي و روشنايي و عدم استفاده از كولرهاي گازي در مناطق معتدل، مديريت مصرف برق در ساختمان‌هاي اداري را موضوعي جدي عنوان كرد و از تكليف ساختمان‌هاي اداري به كاهش 50 درصدي مصارف برق در فصل گرما خبر داد كه بايد كنترل و نتايج آن منعكس شود.

مديرعامل توانير با بیان اینکه تعداد 750 هزار مشترك، دو برابر مجموع كم مصرف‌ها در كشور برق مصرف مي‌كنند، افزود: هر مشترك پرمصرف 20 برابر يك مشترك كم مصرف برق مصرف مي‌كند كه بايد محدود شده و در گام نخست بروشورهاي اطلاع رساني به اين مشتركان به وسيله روابط عمومي توانير تهيه شده كه به صورت مجازي يا ارايه بروشور توزيع مي‌شود.

وي همچنين تعداد مشتركان كم مصرف را كه از برق رايگان طرح برق اميد استفاده مي‌كنند حدود 7.5 ميليون مشترك ذكر كرد.

مديرعامل توانير، مصرف برق هر دستگاه توليد رمز ارز و كاهش يك تا دو درجه از برودت سيستم‌هاي سرمايشي را معادل مصرف 20 دستگاه تنفس مصنوعي عنوان كرد و از سوي ديگر توليد هر واحد ارز ديجيتال را با توليد 300 تن CO 2 همراه دانست و رويكرد عمومي به برخورد با رمز ارزهاي غير مجاز را حايز اهميت دانست.

مدیرعامل توانیر همچنين استفاده حداكثري روابط عمومي‌هاي صنعت برق از شبكه‌هاي استاني صدا و سيما در جهت ترويج برنامه‌هاي اصلاح الگوي مصرف برق و عبور از تابستان امسال را مورد تاكيد قرار داد.

در این نشست همچنین "صدیقه ببران" مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو نیز گفت: ماهیت فعالیت‌های روابط عمومی در حوزه پیک، باید امید بخش و در عین حال بدون سیاه نمایی باشد.

به گفته ببران، روابط عمومی‌ها باید از همه ابزارها جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی استفاده و صداقت در اطلاع‌رسانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط گیری با رسانه ملی و صدا و سیمای استانی، تولید محتواهای با کیفیت و انتشار آن در فضاهای رسانه‌ای و ... باید به صورت جدی پیگیری شده و در برنامه روابط عمومی‌ها قرار گیرد.










نام:
ایمیل:
* نظر: