اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 17 May 2021
وزیر نفت با بیان اینکه برداشت گاز و نفت از میدان‌های مشترک پارس جنوبی و غرب کارون به ترتیب ۲.۵ و ۶ برابر شده است، تأکید کرد: انجام دادن این کارها کوچک نیست، بدانید چنین اتفاق‌هایی به‌دلیل ظرفیت‌های بزرگی که در کشور وجود داشت قابل تکرار نیست.
افزایش ۶ برابری تولید نفت از میادین مشترک غرب کارون در ۸ سال گذشتهبه گزارش عصرپرس به نقل ازشانا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در آیین امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد «ب» اظهار کرد: امروز روز مهمی است که قرارداد این میدان امضا می‌شود، مدت‌هاست که دنبال امضای قرارداد این میدان گازی بودم، از همه دوستان و همکاران در شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت و گاز پارس و پتروپارس برای به سرانجام رساندن این قرارداد قدردانی می‌کنم.

وی ضمن یادآوری اینکه قرار بود هندی‌ها این میدان را توسعه دهند و پس از تبدیل گاز به ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع شده) آن را ببرند، گفت: شرکت ملی نفت ایران سناریوهای زیادی را برای توسعه این میدان بررسی کرده، هزینه این میدان که اندازه‌اش با یک فاز پارس جنوبی برابری می‌کند حدود ۲ میلیارد دلار و بسیار بالاست.

وزیر نفت ادامه داد: میعانات گازی میدان فرزاد نیز یک‌هشتم پارس جنوبی است، در واقع بین دریافت و پرداخت تعادل وجود ندارد و بازپرداخت این طرح کار بسیار سختی است.

زنگنه تصریح کرد: برنامه هندی‌ها این بود که گاز میدان فرزاد را به ال‌ان‌جی تبدیل کنند، اما در تحریم نخست از توسعه این میدان کنار کشیدند و دوباره پس از لغو تحریم برگشتند. شخصاً دوبار با وزیر نفت و گاز و مقام‌های هند برای توسعه این میدان صحبت کردم، اما حاضر نبودند بیایند، شرایط آنها از جمله تولید نکردن ال‌ان‌جی را هم پذیرفتیم، اما باز هم به‌دلیل تحریم و مسائل دیگر نیامدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: