اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 10 May 2021
شهردار تهران تاکید کرد:
شهردار تهران با تاکید بر اینکه سرنوشت شهر تهران را به فروش تراکم گره نزدیم،گفت: تلاش کردیم منابع پایدار شهر را افزایش داده و با نگاه توسعه ای تهران هوشمند را ایجاد کرده و دو هدف مهم یعنی تغییر ریل توسعه و تداوم فعالیت ها را داشته باشیم
سرنوشت شهر تهران را به فروش تراکم گره نزدیمبه گزارش خبرنگار عصرپرس،پیروز حناچی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اشاره به عملکرد ۳۰ ماهه در مدیریت شهری، گفت: در یک کلام تلاش کردیم که متفاوت عمل کنیم و مسیر  ۳۰ ساله‌ای که به آن نقد داشتیم را تغییر دهیم. درواقع  قطاری که با سرعت حرکت می‌کرد و این حرکت عارضه‌های زیادی برا شهروندانش داشت و در خیلی از موارد گنیجنه‌هاب تاریخی را تحت تاثیر خود قرار میداد، متوقف کنیم و در ریل دیگری قرار دهیم.  

وی عملکرد معاونت‌های شهرداری را مصادیق این تغییر رویکرد عنوان کرد و افزود: در گذشته نگاهی حاکم بوده شهر را با ۲۵ سرمایه گذار اداره میکنم و طبیعتا این شرایط عارضه های سنگینی را برای هشت و نیم میلیون ساکنانش ایجاد میکند. بنابراین  تلاش کردیم شهر را برای هشت ونیم‌نفرش و حتی همان سرمایه‌گذاران ایجاد کنیم.  

حناچی افزود؛ ‌تلاش کردیم‌ برنامه‌ریزی‌های شهری در امتداد برنامه های بلند مدت تهران و شعاریمان باشد و شعاری هم دادیم که قابل انجام و عمل باشد. از طرف دیگر چشم‌اندازی به نام طرح جامع تهران وجود دارد که باید بر اساس آن برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.  

شهردار تهران با بیان اینکه نباید مغایر با برنامه های کلان تهران حرکت کنیم، گفت: در این ۳۰ ماه در حوزه فنی عمران و شهرسازی اقدامات موثری انجام شد.  تلاش کردیم به استانداردهای  جهانی نزدیک شویم؛  تهران در برخی موارد در رنکینگ جهانی وضعیت خوبی ندارد بنابراین تلاش بر اصلاح این رتبه شد البته همه این موارد دست شهرداری نیست و بخشی حاکمیتی است؛ مثلا  تجارت بین المللی خیلی دست شهرداری نیست اما می توانیم بهدعنوان تسهیل کننده عمل کنیم.  

حناچی به برخی پروژهای شهری اشاره کرد و گفت: پروژه‌های خیالستان در منطقه ۸،  باغ راه حضرت فاطمه زهرا، میدان امام خمینی، پروژهدلمیرکبیر میدانگاه ها تیر همگی نوع بینش حدید شهرداری را در برنامه‌ریزی نشان می‌دهد.  

شهردار تهران بیان کرد: این پروژها شکل جدیدی از پروژه هاست و در راستای توسعه فضاهای عمومی که این فضاها به شکلی عادلانه در اختیار شهروندان باشد، انجام شده است. مثلا در پروژه امیرکبیر قراربوده مال ها و مراکز دیگر بارگذاری شود اما حالا به محوری پیاده راه تبدیل شده است.  

حناچی درادامه گفت: از محدود شهرهایی بودیم که در میدان شهر کارگاه عمرانی (بچینگ) داشتیم که مهم‌ترین علرضه‌اش آلودگی هوا بوده اما مردم هم نسبت به شهر حق دارند و این بچینگ جمع آوری شد. در موضوع خیابان ولیعصر تلاش برای ثبت ملی اش آغاز شده‌بود و تلاش داریم آن را ادامه دهیم اگر این خیابان را به عنوان ارزش ببینیم باید شرایطی فراهم کنیم که به شهر و ارزش‌های تاریخی دیگر بازگردند مثلا در خیابان ولیعصر  قنادی وجود دارد  که یکصد سال از عمرش می‌گذرد در حالی اگر این قنادی در هر جای دنیا بود به یک ارزش تاریخی تبدیل می‌شد.

پیروز حناچی گفت: تلاشمان برای انتقال پادگان ها همین از پروژه ای که قرار بود ۲۲۰۰ بارگذاری شود فشار اوری به ۱۲۰۰ و در مرحله بعد به ۹۰۰ رسید و با مصوبه شورای عالی شهرسازی به ۵۴۰ رسیده است.  

این پروژه برای نیروهای مسلح هم خوب است ما از سهم خودمان گذشتیم و تلاش کردیم سهم خود را به فضای عمومی تبدیل کنیم و هنوز هم این مساله را تعقیب می کنیم.

او ادامه داد : مراکز نواوری را مورد حمایت قرار دادیم که در ایجاد اشتغال و اقتصاد در فضای مجازی می توانند تغییر رویکرد ایجاد کنند.

حناچی گفت: مرکز  ازادی با همکاری شهرداری تهران شکل گرفت و بر اساس رویکرد تجاری با ان برخورد نکردیم. این نگاه را در بقیه فضاها هم دنبال می کنیم و  در سیمان ری که امسال آنرا تصرف کرده این همین نگاه را تعقیب می کنیم.

حناچی به پروژه های در دست افتتاح نیز اشاره کرد و گفت: پروژه ولیعصر در جنب پارک دانشجو، پروژه راضی در حنبا پارک طغرل با ۳۰ هزار  متر مربع به بهره برداری می رسد. راضی مکانی است برای شناسایی ری است چراکه منطقه ری یکی از موضعات باستان شناسی تهران و شناسنامه تهران است و  انقدر که  در دنیا شناخته شده در ایران نیست.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری تلاش کرده بی انضباطی را کنترل و پیگیری کند، گفت: بکی از محورهای اصلی کنترل بلندمرتبه سازی در منطقه ۲۲ بود که تصویب و ابلاغ شد. بلند مرتبه سازی یکی از طرح هایی است که می تواند با طرح های مصوب همراه شود. تلاش کردیم با قوانین جدید در پهنه های شناسایی شده این موضع را هدایت کنیم.

حناچی گفت: شهرداری سرنوشت شهر را به فروش تراکم گره نزده و کمبود ها را از محل فروش تراکم به دست نیاورده است که اگر قرار باشد کمبودها از این راه تامین شوذ وضعیت شهر مثل حالا می شود. سهم منابع پایدار را در بودجه شهرداری افزایش دادیم. دو لایحه مهم را تعقیب کردیم که یکی از انها به تصویب رسید.
 
تاکید حناچی بر استفاده از پساب تصفیه خانه های شهر تهران به عنوان سد مجازی در راستای کاهش مصرف آب 

شهردار تهران در پاسخ به سوال عصر پرس در خصوص وضعیت انتقال پساب از تصفیه خانه های شهر تهران برای فضای سبز شهری، با تاکید بر استفاده از این پساب ها به عنوان سد مجازی در راستای کاهش مصرف آب ، گفت: بخشی از انتقال پساب از تصفیه خانه های تهران برای فضای سبز در حال انجام است ، البته وضعیت انتقال این پساب در شرق تهران بهتر از غرب است و زیر ساخت های لازم در آینده فراهم می شود

نام:
ایمیل:
* نظر: