اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - 14 March 2021
رئیس پلیس راهور:
رئیس پلیس راهور گفت: تحول و هوشمند سازی را از سال ۹۸ آغاز کردیم که در حال حاضر شاهد شماره گذاری و نوبت دهی اینترنتی هستیم و ترخیص وسایل نقلیه نیز به صورت سیستمی در دستور کار است.
آموزش مجازی رانندگی به زودی راه‌اندازی می‌شودبه گزارش عصرپرس، سردار سید کمال هادیانفر امروز ( یکشنبه) در پانزدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهور که با حضورمحمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: امیدواریم با تغییر قرن و آغاز سال ۱۴۰۰ شاهد برکت، نعمت الهی و امنیت و از بین رفتن بیماری کرونا باشیم.

وی گفت: پلیس راهور در ۲۳۶ هزار کیلومتر از راه‌های کشور و هزار و ۲۴۷ شهر کشور حضور مستمر دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: یکی از دغدغه‌های پلیس کاهش تصادفات جاده‌ای است که در همه دنیا شاخص‌هایی برای کاهش تصادفات در نظر گرفته شده که این شاخص در کشور ما کاهش ۳۱ درصدی تصادفات است که آن را پیش بینی کرده ایم.

سردار هادیانفر گفت: در سال ۸۵ متأسفانه تعداد کشته‌ها در تصادفات ۲۸ هزار نفر بود و به ازای هر کشته ۲۵ تا ۲۶ نفر زخمی می‌شدند که با اهتمام جدی و تلاش‌های مجاهدانه همکارانم این آمار به ۱۶ هزار نفر کشته و بیش از ۳۰۰ هزار نفر زخمی رسیده که کاهش این آمار هم دغدغه اصلی است.

وی افزود: متأسفانه تصادفات تا هفت درصد به تولید ناخالص ملی زیان وارد می‌کند بنابر این اولویت ما کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس راهور ترافیک را به صورت سیستمی کنترل می‌کند، ۳۵ میلیون وسیله نقلیه وجود دارد که متأسفانه ۳۰ تا ۳۲ درصد این وسایل در سن فرسودگی است و خطر تصادفات را روز به روز افزایش می‌دهد.

سردار هادیانفر افزود:در سال ۹۸ توانستیم هزار و ۷۶ دستگاه خودروی جدید وارد ناوگان پلیس راهور کنیم و همچنین توانستیم با صرفه جویی‌هایی که در این زمینه انجام دادیم ۹۳۵ دستگاه خودرو را نیز نوسازی کنیم.

وی گفت: تحول و هوشمند سازی را از سال ۹۸ آغاز کردیم که در حال حاضر شاهد شماره گذاری و نوبت دهی اینترنتی هستیم و ترخیص وسایل نقلیه نیز به صورت سیستمی در دستور کار است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: کروکی الکترونیکی را نیز به صورت آزمایشی در قم آغاز کردیم که همین موضوع باعث کاهش هزینه تا ۳۰ میلیارد تومان می‌شود و پلیس راهور در سال جاری ۳۶ میلیون خدمت را به مردم عزیز ارائه داده است.

سردار هادیانفر گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در شهرها، جاده‌های اصلی و جاده‌های فرعی حضور دارد، اما متأسفانه در راه‌های روستایی به علت کمبود نیرو و تجهیزات کمتر حضور داریم و متأسفانه ۱۲ درصد کشته‌ها در راه‌های روستایی است که در صدد هستیم با استفاده از پهاد و تصاویر فضایی این موضوع را رسیدگی کنیم.

وی افزود: البته هنوز آمار پزشکی قانونی در سال جاری منتشر نشده، اما براساس آمار پلیس در سال جاری تا به امروز شاهد کاهش ۲ هزار و ۸۰۰ نفری در کشته‌ها و ۸۱ هزار نفری در زخمی‌ها در مقایسه با پارسال هستیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با کمک‌هایی که انجام دادیم ۵۲ درصد از توان عملیاتی پلیس افزایش یافته است./صداوسیما
نام:
ایمیل:
* نظر: